Csökkenhet a fogyasztóvédelmi bírság, ha a cég igyekszik megfelelni a jogszabályoknak
Fogyasztóvédelmi ügyekben enyhítheti a kiszabott bírságot, ha a vállalkozás igazoltan érdemi erőfeszítéseket tesz a jogszabályoknak való megfelelés érdekében – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint október elsején lépett hatályba a GVH és a hivatal versenytanácsa elnökének módosított közös közleménye a bírság összegét meghatározó szempontokról fogyasztóvédelmi ügyekben. A közlemény nem rendelkezik jogszabályi kötelező erővel, azzal a piaci szereplők eligazodását segíti a hivatal.
A GVH nem önmagában a vállalkozás megfelelési programjának létét, hanem az adott ügyben, a megfelelés érdekében tett konkrét és érdemi törekvéseit értékeli enyhítő körülményként – hangsúlyozzák.
Az érdemi megfelelési erőfeszítés bírságenyhítő tényezőként akkor vehető figyelembe, ha a vállalkozás igazolni tudja, hogy külső, független (szakmai) szervet, vagy személyt (ügyvédet) keresett meg a megfelelés szándékával a GVH által jogsértőnek ítélt reklámok közzététele előtt, valamint figyelembe vette a független tanácsadó szervezet állásfoglalását kereskedelmi gyakorlatának, és kommunikációs eszközeinek tervezésekor.
A közleményben némileg módosult a bírság kiinduló összegének meghatározása. A GVH – ha a bírság összegének megállapításakor nem a kommunikációs költségekből indul ki – a jogsértéssel érintett áruk eladásából realizált, időarányos, a vizsgált időszakhoz és a jogsértő kereskedelmi gyakorlathoz köthető árbevétel 5 százalékát tekinti a bírság kiinduló összegének – áll a hivatal közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Rigó Csaba Balázs: több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki 2024-ben a GVH
Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági…
Tovább olvasom >Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat…
Tovább olvasom >NGM: a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói jogok érvényesülését
A kormányhivatalok munkatársai a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >