Csökkenhet a fogyasztóvédelmi bírság, ha a cég igyekszik megfelelni a jogszabályoknak
Fogyasztóvédelmi ügyekben enyhítheti a kiszabott bírságot, ha a vállalkozás igazoltan érdemi erőfeszítéseket tesz a jogszabályoknak való megfelelés érdekében – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csütörtökön az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint október elsején lépett hatályba a GVH és a hivatal versenytanácsa elnökének módosított közös közleménye a bírság összegét meghatározó szempontokról fogyasztóvédelmi ügyekben. A közlemény nem rendelkezik jogszabályi kötelező erővel, azzal a piaci szereplők eligazodását segíti a hivatal.
A GVH nem önmagában a vállalkozás megfelelési programjának létét, hanem az adott ügyben, a megfelelés érdekében tett konkrét és érdemi törekvéseit értékeli enyhítő körülményként – hangsúlyozzák.
Az érdemi megfelelési erőfeszítés bírságenyhítő tényezőként akkor vehető figyelembe, ha a vállalkozás igazolni tudja, hogy külső, független (szakmai) szervet, vagy személyt (ügyvédet) keresett meg a megfelelés szándékával a GVH által jogsértőnek ítélt reklámok közzététele előtt, valamint figyelembe vette a független tanácsadó szervezet állásfoglalását kereskedelmi gyakorlatának, és kommunikációs eszközeinek tervezésekor.
A közleményben némileg módosult a bírság kiinduló összegének meghatározása. A GVH – ha a bírság összegének megállapításakor nem a kommunikációs költségekből indul ki – a jogsértéssel érintett áruk eladásából realizált, időarányos, a vizsgált időszakhoz és a jogsértő kereskedelmi gyakorlathoz köthető árbevétel 5 százalékát tekinti a bírság kiinduló összegének – áll a hivatal közleményében. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Gerlaki Bence: a kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését
A kormány minden korosztályban segíti a fogyasztói tudatosság fejlődését, de…
Tovább olvasom >Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >