Sokat kutatunk a neten receptek után
A kétezres évek közepe óta folyamatosan csökken az interneten az egészséges táplálkozás iránti érdeklődés – derült ki a Foodies.hu Gourmet Webshop legújabb kutatásából.
Ez azt jelenti, hogy fele annyian keresnek napjainkban egészséges táplálkozással kapcsolatos információkat az internet segítségével, mint néhány évvel ezelőtt.
Megfigyelhető, hogy nyáron, valamint az év utolsó néhány hetében jóval kevesebb figyelmet szentelünk az egészséges táplálkozásra, online kereséseink során ugyanis ezekben az időszakokban drasztikusan – az átlaghoz képest akár 30%-kal is – lecsökkennek a táplálkozással kapcsolatos keresések száma.
Egészséges táplálkozással kapcsolatos online keresések volumene Magyarországon (2005-2013)
Forrás: google.com
Kivételt jelentenek ez alól a receptek. Receptek után éppen a karácsony előtti és alatti időszakban keresünk legintenzívebben, ilyenkor akár kétszer annyian is kutatunk utánuk az interneten, mint egyébként az év más időszakában.
Sokan azt gondolnák, hogy valami bonyolult étel, vagy sütemény receptje után kutatunk leggyakrabban, pedig ez nem így van. A palacsinta a legkeresettebb recept a magyar interneten. Ez az egyik internetes sláger, hazánkban ugyanis 2 millió körüli rákeresés történik különböző receptekre havonta.
A leggyakoribb keresőkifejezések a táplálkozás témakörén belül a vitaminok. Ezt azonban már a koleszterin, valamint betegségekkel kapcsolatos kifejezések követik, mint például a vérkép vagy a cukorbetegség.
Legtöbben a csongrádiak, valamint nem sokkal lemaradva a borsodiak kutatnak egészséges táplálkozással kapcsolatos információk után az interneten, de országos átlaghoz képest nagyon jól állnak a Bács-Kiskun, valamint a Győr-Moson-Sopron megyeiek is.
Bíztató tendencia viszont, hogy a bioboltok iránt folyamatosan nő az érdeklődés, leginkább a budapestiek, a debreceniek és a szegediek részéről. Jelenleg havonta körülbelül 20 ezer rákeresést indítanak magyar internetezők abból a célból, hogy bio termékeket kínáló boltot találjanak a közelükben, kétezren pedig kifejezetten bio termékeket forgalmazó webshopok, webáruházak után keresgélnek az interneten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >