Csökken az ebéd súlya
Átalakulóban a napi étkezések jelentősége – ez a legfontosabb következtetése a GfK Hungária Piackutató Intézet „Étkezési szokások” jelentésének. A legutóbbi, két évvel ezelőtti felméréshez képest ugyanis jelentősen megnőtt azok aránya, akiknek fő étkezése az ebéd helyett a vacsora. Míg 2005-ben a megkérdezettek 72 százaléka az ebédet és 28 százaléka a vacsorát tartotta fő étkezésnek, ez az arány 2007-ben 64, illetve 36 százalékra változott. A 2005. évvel összevetve többen vannak azok is, akik soha nem reggeliznek (9 százalék).
Kiderült továbbá, hogy minden második honfitársunk napjában háromszor eszik. Az ennél gyakrabban étkezők aránya folyamatosan növekszik (jelenleg 37 százalék). Ez ugyancsak arra enged következtetni, hogy már kevésbé kiemelt étkezés az ebéd, viszont a köztes étkezések és a snackfogyasztás jelentősége nő. A jelentés szerint a magyar felnőttek 31 százaléka „inkább rendszertelenül eszik”.
A kutatás az egyes étkezési alkalmakat külön is vizsgálat tárgyává tette. Az eredmények közül kiemelésre kívánkozik, hogy a meleg vacsorát fogyasztók aránya változott a legnagyobb mértékben a többi fő és köztes étkezéshez viszonyítva. A két évvel ezelőtt mért 27 százalékhoz képest idén már 31 százalékot ért el azok aránya, akik mindennap meleg vacsorát esznek.
A tíz legszívesebben és leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek rangsorában is történtek változások. A hagyományos főzött levesek 2005-höz képest kedveltebbek csakúgy, mint a sajtok, tésztafélék és a szárított húskészítmények (szalámi, kolbász). A kedveltségi tízes listán az előző mérési időszakhoz képest lejjebb csúsztak a szárnyasok, a burgonya és a zöldségek. Ugyanakkor gyümölcsöt, ásványvizet az előzőekhez képest gyakrabban; teát, tejet és zöldségeket viszont ritkábban fogyaszt a lakosság. A leggyakrabban fogyasztott élelmiszerek első három helyezettje változatlanul a fehér kenyér, kávé és a hagyományos főzött levesek.
A GfK Hungária által, a válaszadók étkezési szokásai mentén létrehozott hat fogyasztói csoport közül a tradicionális magyar ételeket fogyasztó „kiegyensúlyozott középutasok” és „gondoskodó háziasszonyok” csoportja a legjelentősebb.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >