Csökken a sörfogyasztás népszerűsége Csehországban
Csehországban folyamatosan csökken azok száma, akik rendszeresen sört fogyasztanak – derül ki a Cseh Tudományos Akadémia legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint 2022-2023-ban a férfiak 79%-a és a nők 42%-a ivott legalább alkalmanként sört, ami a 2004 óta mért legalacsonyabb arány. Az elmúlt két évtizedben a sörfogyasztók száma jelentősen csökkent: a férfiak körében 14%, a nők esetében pedig 18%-os visszaesés tapasztalható.
A kutatás rámutatott, hogy a sör továbbra is a cseh társadalom egyik legfontosabb társasági itala, bár egyre többen isznak sört egyedül, nem pedig társaságban. A férfiak hetente átlagosan hét és fél korsó sört fogyasztanak, míg a nők alig több mint két korsót. Bár a csehek világszerte híresek sörfogyasztási szokásaikról, egyre kevesebben büszkék erre: a férfiak 27%-a, míg a nők mindössze 8%-a vallja, hogy büszke sörfogyasztási kultúrájukra, míg egy jelentős részük szégyenkezik emiatt – mutat rá az Infostart.
A kocsmák szerepe is változóban van: bár még mindig fontosak a közösségi életben, a szociális funkcióik egyre inkább háttérbe szorulnak, és szimbolikus, kulturális örökséggé válnak. Míg korábban a kocsmákat kifejezetten férfias környezetnek tekintették, mára ez a felfogás szinte teljesen eltűnt.
Tomás Slunecko, a Cseh Sörfőzdék és Malátagyárak Szövetségének elnöke szerint a csehek észlelik a kocsmák színvonalának javulását, és továbbra is szívesen látogatják ezeket a helyeket, amelyek sok esetben a közösségi élet központját jelentik, különösen kisebb településeken.
Kapcsolódó cikkeink
Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Tavaly 11 új üzletet nyitott a cseh Albert
Az Ahold Delhaize csoport tagja, a cseh Albert 2024-ben 11…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >