Csökken a sörfogyasztás népszerűsége Csehországban
Csehországban folyamatosan csökken azok száma, akik rendszeresen sört fogyasztanak – derül ki a Cseh Tudományos Akadémia legfrissebb kutatásából. A felmérés szerint 2022-2023-ban a férfiak 79%-a és a nők 42%-a ivott legalább alkalmanként sört, ami a 2004 óta mért legalacsonyabb arány. Az elmúlt két évtizedben a sörfogyasztók száma jelentősen csökkent: a férfiak körében 14%, a nők esetében pedig 18%-os visszaesés tapasztalható.
A kutatás rámutatott, hogy a sör továbbra is a cseh társadalom egyik legfontosabb társasági itala, bár egyre többen isznak sört egyedül, nem pedig társaságban. A férfiak hetente átlagosan hét és fél korsó sört fogyasztanak, míg a nők alig több mint két korsót. Bár a csehek világszerte híresek sörfogyasztási szokásaikról, egyre kevesebben büszkék erre: a férfiak 27%-a, míg a nők mindössze 8%-a vallja, hogy büszke sörfogyasztási kultúrájukra, míg egy jelentős részük szégyenkezik emiatt – mutat rá az Infostart.
A kocsmák szerepe is változóban van: bár még mindig fontosak a közösségi életben, a szociális funkcióik egyre inkább háttérbe szorulnak, és szimbolikus, kulturális örökséggé válnak. Míg korábban a kocsmákat kifejezetten férfias környezetnek tekintették, mára ez a felfogás szinte teljesen eltűnt.
Tomás Slunecko, a Cseh Sörfőzdék és Malátagyárak Szövetségének elnöke szerint a csehek észlelik a kocsmák színvonalának javulását, és továbbra is szívesen látogatják ezeket a helyeket, amelyek sok esetben a közösségi élet központját jelentik, különösen kisebb településeken.
Kapcsolódó cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Bővíti üdítőital-portfolióját a Kofola ČeskoSlovensko
A cseh Kofola ČeskoSlovensko új gyümölcslevekkel és jegesteákkal bővítette portfólióját.…
Tovább olvasom >Bakancslista 2025: Országos Főzdetúra – ingyenes sörkóstolóval várják a sörkedvelőket
Egyedülálló kiadvány készült a sörkedvelők számára: a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >