Csokifigurák helyett szaloncukor

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 11. 20. 00:00

2006-ban a szaloncukrok iránti kereslet nőtt, csokimikulásból 2 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban – derült ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.

A tavaly karácsonyi szezonban, 2006. október-2007. januári
időszakban, a vásárlók 4 százalékkal több szaloncukrot vásároltak, mint az azt
megelőző év azonos időszakában, így mintegy 8 százalékkal nagyobb összeget
hagyva a karácsonyi bevásárlás közepett a kasszáknál.

A kereslet főként a sajátmárkás szaloncukrok felé irányult:
2005-ben még a szaloncukor mennyiségi piacának tizedét adták a sajátmárkás
termékek, egy évvel később azonban már 16 százalékra nőtt az arányuk. Ennek
hátterében főként a saját és a gyártói márkák közötti árkülönbség húzódik meg,
hiszen míg 1 kilogramm márkázott szaloncukor 2006-ban átlagosan 1078 forintba
került, addig a sajátmárkás termékek 1 kilogrammját csaknem kétharmad áron, 668
forintért lehetett megkapni.

Karácsonyi csokifigurákból – így csokimikulásból – a 2006.
évi szezonban 2 százalékkal fogyott kevesebb az üzletek polcairól mint az előző
év azonos időszakában. A fogyasztói árak emelkedése azonban jelentős, mintegy
10 százalékos értékbeli piacbővülést vont magával. Az átlagos mintegy 12
százalékos áremelkedés egyben arra is magyarázatul szolgál, miért is esett
vissza a vásárló háztartások aránya 29 százalékról 26 százalékra a 2005. és
2006. évi karácsonyi szezon között.

Az áremelkedés főként a diszkontokban (32 százalék) és a
c&c üzletekben (44 százalék) volt kiugró, minek következtében pedig
csökkent a diszkontok részesedése a szezonális csokoládéfigurák eladásából.
Ezzel párhuzamosan teret kaptak a hipermarketek, ahol a csokimikulásokat az egy
évvel korábbiakhoz képest 2006-ban átlagosan 6 százalékkal lehetett olcsóbban
beszerezni.


Kapcsolódó cikkeink