Csődöt jelentett a Tupperware
A Tupperware, egykor minden konyha elengedhetetlen eleme, most csődöt jelentett, és a cég bírósági engedéllyel próbálja eladni magát, hogy folytathassa működését. A hírt a BBC közölte, amely szerint a 78 éves vállalat a globális gazdasági nehézségek és a megváltozott fogyasztói szokások következtében került válsághelyzetbe.
A Covid-járvány alatt ugyan tapasztalt némi fellendülést, mivel az otthoni főzés elterjedt a vendéglátóhelyek bezárása miatt, de a pandémia után ismét hanyatlásnak indult a forgalom. Ehhez hozzájárultak az alapanyagárak és a szállítási költségek emelkedése, valamint a bérköltségek növekedése is. A vállalat vezérigazgatója, Laurie Ann Goldman kiemelte, hogy a nehéz makrogazdasági környezet súlyosan rányomta bélyegét a cég pénzügyi helyzetére.
A Tupperware régóta küzdött a fenntartható működésért, ám a vásárlói szokások drámai változása, valamint a cég könyvelési botrányai is tovább súlyosbították a helyzetet. A Hargreaves Lansdown pénzügyi szakértője szerint a vásárlók fokozatosan hagyják el a környezetszennyező műanyag termékeket, ami szintén hozzájárult a cég hanyatlásához. A cég már tavaly figyelmeztetett, hogy komoly pénzügyi gondokkal küzd, és a drága hitelek is nagy problémát jelentettek.
A cég 700 millió dolláros adóssága mellett a tavalyi év során három alkalommal is újratárgyalták hitelszerződéseiket. A részvényárak 2023 júliusában ideiglenesen fellendültek, amikor redditezők elkezdték felvásárolni a Tupperware részvényeit, így 24 óra alatt a papírok ára 90 centről 3 dollár fölé emelkedett. Ez azonban csak rövid életű volt, és nem jelentett hosszú távú megoldást.
A Tupperware 1946-ban kezdte meg hódító útját, és az 1950-es években a Tupperware-partyk révén vált igazán népszerűvé. Ezek a különleges marketingstratégiák mára már popkulturális ikonná tették a céget. Most azonban, a változó gazdasági környezet és a fogyasztói szokások átalakulása miatt, a Tupperware a csőd szélére került, és jövője bizonytalan.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >