Csődöt jelentett a Tupperware
A Tupperware, egykor minden konyha elengedhetetlen eleme, most csődöt jelentett, és a cég bírósági engedéllyel próbálja eladni magát, hogy folytathassa működését. A hírt a BBC közölte, amely szerint a 78 éves vállalat a globális gazdasági nehézségek és a megváltozott fogyasztói szokások következtében került válsághelyzetbe.

Az emberek nem vágynak műanyag dobozokra
A Covid-járvány alatt ugyan tapasztalt némi fellendülést, mivel az otthoni főzés elterjedt a vendéglátóhelyek bezárása miatt, de a pandémia után ismét hanyatlásnak indult a forgalom. Ehhez hozzájárultak az alapanyagárak és a szállítási költségek emelkedése, valamint a bérköltségek növekedése is. A vállalat vezérigazgatója, Laurie Ann Goldman kiemelte, hogy a nehéz makrogazdasági környezet súlyosan rányomta bélyegét a cég pénzügyi helyzetére.
A Tupperware régóta küzdött a fenntartható működésért, ám a vásárlói szokások drámai változása, valamint a cég könyvelési botrányai is tovább súlyosbították a helyzetet. A Hargreaves Lansdown pénzügyi szakértője szerint a vásárlók fokozatosan hagyják el a környezetszennyező műanyag termékeket, ami szintén hozzájárult a cég hanyatlásához. A cég már tavaly figyelmeztetett, hogy komoly pénzügyi gondokkal küzd, és a drága hitelek is nagy problémát jelentettek.
A cég 700 millió dolláros adóssága mellett a tavalyi év során három alkalommal is újratárgyalták hitelszerződéseiket. A részvényárak 2023 júliusában ideiglenesen fellendültek, amikor redditezők elkezdték felvásárolni a Tupperware részvényeit, így 24 óra alatt a papírok ára 90 centről 3 dollár fölé emelkedett. Ez azonban csak rövid életű volt, és nem jelentett hosszú távú megoldást.
A Tupperware 1946-ban kezdte meg hódító útját, és az 1950-es években a Tupperware-partyk révén vált igazán népszerűvé. Ezek a különleges marketingstratégiák mára már popkulturális ikonná tették a céget. Most azonban, a változó gazdasági környezet és a fogyasztói szokások átalakulása miatt, a Tupperware a csőd szélére került, és jövője bizonytalan.
Kapcsolódó cikkeink
A brit fogyasztók és a biológiailag lebomló palackok: készek többet fizetni, de ez nem elég
A brit fogyasztók hajlandóak magasabb árat fizetni a biológiailag lebomló…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >Kilőtt Kína kiskereskedelmi forgalma az év első két hónapjában
Kína ipari termelése a decemberinél kisebb, de a várakozásokat meghaladó…
Tovább olvasom >