Csődöt jelentett a Tupperware
A Tupperware, egykor minden konyha elengedhetetlen eleme, most csődöt jelentett, és a cég bírósági engedéllyel próbálja eladni magát, hogy folytathassa működését. A hírt a BBC közölte, amely szerint a 78 éves vállalat a globális gazdasági nehézségek és a megváltozott fogyasztói szokások következtében került válsághelyzetbe.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/09/Kepernyofoto-2024-09-18-12.53.38-298x300.png)
Az emberek nem vágynak műanyag dobozokra
A Covid-járvány alatt ugyan tapasztalt némi fellendülést, mivel az otthoni főzés elterjedt a vendéglátóhelyek bezárása miatt, de a pandémia után ismét hanyatlásnak indult a forgalom. Ehhez hozzájárultak az alapanyagárak és a szállítási költségek emelkedése, valamint a bérköltségek növekedése is. A vállalat vezérigazgatója, Laurie Ann Goldman kiemelte, hogy a nehéz makrogazdasági környezet súlyosan rányomta bélyegét a cég pénzügyi helyzetére.
A Tupperware régóta küzdött a fenntartható működésért, ám a vásárlói szokások drámai változása, valamint a cég könyvelési botrányai is tovább súlyosbították a helyzetet. A Hargreaves Lansdown pénzügyi szakértője szerint a vásárlók fokozatosan hagyják el a környezetszennyező műanyag termékeket, ami szintén hozzájárult a cég hanyatlásához. A cég már tavaly figyelmeztetett, hogy komoly pénzügyi gondokkal küzd, és a drága hitelek is nagy problémát jelentettek.
A cég 700 millió dolláros adóssága mellett a tavalyi év során három alkalommal is újratárgyalták hitelszerződéseiket. A részvényárak 2023 júliusában ideiglenesen fellendültek, amikor redditezők elkezdték felvásárolni a Tupperware részvényeit, így 24 óra alatt a papírok ára 90 centről 3 dollár fölé emelkedett. Ez azonban csak rövid életű volt, és nem jelentett hosszú távú megoldást.
A Tupperware 1946-ban kezdte meg hódító útját, és az 1950-es években a Tupperware-partyk révén vált igazán népszerűvé. Ezek a különleges marketingstratégiák mára már popkulturális ikonná tették a céget. Most azonban, a változó gazdasági környezet és a fogyasztói szokások átalakulása miatt, a Tupperware a csőd szélére került, és jövője bizonytalan.
Kapcsolódó cikkeink
Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Megalakult a Fenntartható Csomagolásért Egyesület
A fenntartható csomagolási megoldások előmozdítása érdekében megalakult a Fenntartható Csomagolásért…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >További cikkeink
Valentin-nap hétvégéjének estéin a szerelmeseké lesz a McDonald’s megújult Nyugati téri étterme
A szerelmeseket várja február 14-én és 15-én péntek és szombat…
Tovább olvasom >Immár ajándékozni is tudunk a Wolt-applikáción keresztül
Új funkció a Wolton: immár ajándékozni is tudunk az applikáción…
Tovább olvasom >K&H: mit mutat a fiatalok pénztárcája? Minden negyedik magyar huszonéves képtelen félretenni
Bár a fiatalok 57 százaléka rendelkezik valamekkora megtakarítással, 25 százalékuk…
Tovább olvasom >