Csődöt jelentett a Tupperware
A Tupperware, egykor minden konyha elengedhetetlen eleme, most csődöt jelentett, és a cég bírósági engedéllyel próbálja eladni magát, hogy folytathassa működését. A hírt a BBC közölte, amely szerint a 78 éves vállalat a globális gazdasági nehézségek és a megváltozott fogyasztói szokások következtében került válsághelyzetbe.
A Covid-járvány alatt ugyan tapasztalt némi fellendülést, mivel az otthoni főzés elterjedt a vendéglátóhelyek bezárása miatt, de a pandémia után ismét hanyatlásnak indult a forgalom. Ehhez hozzájárultak az alapanyagárak és a szállítási költségek emelkedése, valamint a bérköltségek növekedése is. A vállalat vezérigazgatója, Laurie Ann Goldman kiemelte, hogy a nehéz makrogazdasági környezet súlyosan rányomta bélyegét a cég pénzügyi helyzetére.
A Tupperware régóta küzdött a fenntartható működésért, ám a vásárlói szokások drámai változása, valamint a cég könyvelési botrányai is tovább súlyosbították a helyzetet. A Hargreaves Lansdown pénzügyi szakértője szerint a vásárlók fokozatosan hagyják el a környezetszennyező műanyag termékeket, ami szintén hozzájárult a cég hanyatlásához. A cég már tavaly figyelmeztetett, hogy komoly pénzügyi gondokkal küzd, és a drága hitelek is nagy problémát jelentettek.
A cég 700 millió dolláros adóssága mellett a tavalyi év során három alkalommal is újratárgyalták hitelszerződéseiket. A részvényárak 2023 júliusában ideiglenesen fellendültek, amikor redditezők elkezdték felvásárolni a Tupperware részvényeit, így 24 óra alatt a papírok ára 90 centről 3 dollár fölé emelkedett. Ez azonban csak rövid életű volt, és nem jelentett hosszú távú megoldást.
A Tupperware 1946-ban kezdte meg hódító útját, és az 1950-es években a Tupperware-partyk révén vált igazán népszerűvé. Ezek a különleges marketingstratégiák mára már popkulturális ikonná tették a céget. Most azonban, a változó gazdasági környezet és a fogyasztói szokások átalakulása miatt, a Tupperware a csőd szélére került, és jövője bizonytalan.
Kapcsolódó cikkeink
Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő…
Tovább olvasom >Alkalmazkodás és megújulás
Az elmúlt időszak kihívásai arra kényszerítették a hazai nagykereskedelmi szektort,…
Tovább olvasom >Növekszik a Fairtrade termékek forgalma Németországban
A Fairtrade termékek forgalma Németországban 2024 első felében 3%-kal emelkedett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Suppan Gergely: stabil növekedés indulhat a kiskereskedelmi szektorban
Az utóbbi hónap adata biztató abból a szempontból, hogy elindulhat…
Tovább olvasom >Heteken belül több milliárd euró támogatás nyílik meg a zöld beruházásba kezdő vállalatoknak
Várhatóan idén novemberben több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik…
Tovább olvasom >Virágzik a használt termékek piaca
A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban…
Tovább olvasom >