Becsődölt a Schlecker?
A német dpa hírügynökség vállalati belső forrásokra hivatkozva megerősítette a „Lebensmittel Zeitung” értesülését a német piacvezető Schlecker kozmetikum forgalmazó vállalat csődjéről.
A Schlecker már évek óta veszteséges a kozmetikai cikkek piacán dúló erős verseny miatt. Értékesítési árbevétele 2010-ben az előző éviről 650 millió euróval 6,55 milliárd euróra csökkent és az előzetes adatok szerint a forgalom 2011-ben is visszaesett. A Schlecker 2011 végén 30 ezer alkalmazottat foglalkoztatott Németországban és 17 ezret külföldön. A csődeljárás alatt a vállalat folytatja üzleti tevékenységét. Az eljárás célja az üzlethálózat és az alkalmazottak nagy részének megtartása.
Az ehingeni vállalat nemrégiben jelentette be, hogy több száz veszteséges és „a legjobb akarattal is hosszú távon kilátástalan” üzletet zár be az idén Németországban. Az üzletlánc Németországban 7 ezer, külföldön pedig, Ausztriában, Spanyolországban, Franciaországban, Olaszországban, Csehországban, Lengyelországban és Portugáliában pedig további 3 ezer üzlettel rendelkezik.
A Schlecker 2010 elején még 10 ezer üzlettel rendelkezett Németországban és akkor Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban is voltak boltjai. A drogérialánc 2006 elején jelent meg a magyar kiskereskedelemben. 2010 végén 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, a többi vidéken. Ugyanakkor a dm-nek és a Rossmann-nak már több száz üzlete volt Magyarországon. A Schlecker 2011 elején kivonult a magyar piacról.
A Schlecker legnagyobb ellenfele a dm-drogerie markt GmbH & Co. KG és a Rossmann volt. Mindkét vállalat növelte forgalmát az utóbbi években. A karlsruhei dm-drogerie markt, a német kozmetikum piac második legnagyobb szereplője a 2010/2011-es pénzügyi évben 6,17 milliárd euró forgalmat bonyolított, 9,3 százalékkal többet mint az előzőben. Hálózata 2536 üzletből áll, ebből 1256 van Németországban. Üzleteinek összesített alapterülete nagyobb, mint a Schlecker üzletláncé. A dm-drogerie markt 39 ezer alkalmazottat foglalkoztat, ebből 25 ezret Németországban.
A német piacon a harmadik legnagyobb drogérialánc a Rossmann. A vállalat 50 éves történetében tavaly lépte át első alkalommal az 5 milliárd eurós forgalmi határt, 5,12 milliárd euró értékesítési árbevételre tett szert, 10,5 százalékkal többre mint egy évvel korábban. Az idén 5,6 milliárd eurós forgalomra számít a vállalat. A Rossmann hat európai országban összesen 2531 üzletel rendelkezik és 31 ezer alkalmazottat foglalkoztat. Németországban az idén 110 új üzletet nyit meg és ezer új munkahelyet teremt. MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >