„Csendes” órákat vezet be üzleteiben a kanadai Walmart
A Walmart Canada új kezdeményezése keretében áruházait „csendes” órákkal kívánja inkluzívabbá, így minden vásárló számára elérhetőbbé tenni.
A kiskereskedő a szenzoros érzékenységgel élők számára alkalmas nyitvatartási időt vezet be a kanadai üzletekben azzal a céllal, hogy a kevésbé ingergazdag környezet biztosításával elérhetőbbé tegye a vásárlást az érzékszervi túlterheltséget érzékelő vásárlók számára. (Novemberben a Walmart az Egyesült Államokban és Puerto Ricóban található összes áruházában minden nap helyi idő szerint 8 és 10 óra között „csendes” órákat vezetett be).
Kanadában mostantól mind a 403 Walmart áruház külön nyitvatartási időben is – az üzlet nyitásától helyi idő szerint 10 óráig minden hétfőn, kedden és szerdán fogadja azokat a vásárlókat, akik szenzoros érzékenységgel élnek. A kijelölt órák alatt a Walmart Canada a potenciális érzékszervi ingerek kiküszöbölésével, illetve mérséklésével igyekszik nyugodtabb élményt nyújtani. Minimális zajok lesznek, de sem zene vagy rádióreklám, sem – a vészhelyzeteket kivéve – közlések, felhívások nem hangoznak el.
Ezenkívül a TV-falakon csak statikus, az érzékszervekre minimális hatással bírő képek jelennek majd meg.
A Sensory Friendly Solutions szerint az emberek körülbelül 33%-a él érzékszervi érzékenységgel, illetve tapasztalja meg időről időre a szenzoros túlterheltséget, ami több mint 25-féle diagnózist, illetve eltérést eredményezhet. Ez azt jelenti, hogy a vizuális és auditív ingerek feldolgozása túl intenzív lehet, ami kellemetlenséget vagy frusztrációt okozhat a vásárlóknak vásárlás közben.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Európából látja el Kanadát a Lindt, hogy elkerülje a vámokat
A svájci Lindt & Sprüngli csokoládégyártó Európából szállítja majd termékeit…
Tovább olvasom >Snoop Dogg új funkcionális italokat dob piacra
Snoop Dogg és a Harmony Craft Beverages Iconic Tonics néven…
Tovább olvasom >Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >