„Csendes” órákat vezet be üzleteiben a kanadai Walmart
A Walmart Canada új kezdeményezése keretében áruházait „csendes” órákkal kívánja inkluzívabbá, így minden vásárló számára elérhetőbbé tenni.
A kiskereskedő a szenzoros érzékenységgel élők számára alkalmas nyitvatartási időt vezet be a kanadai üzletekben azzal a céllal, hogy a kevésbé ingergazdag környezet biztosításával elérhetőbbé tegye a vásárlást az érzékszervi túlterheltséget érzékelő vásárlók számára. (Novemberben a Walmart az Egyesült Államokban és Puerto Ricóban található összes áruházában minden nap helyi idő szerint 8 és 10 óra között „csendes” órákat vezetett be).
Kanadában mostantól mind a 403 Walmart áruház külön nyitvatartási időben is – az üzlet nyitásától helyi idő szerint 10 óráig minden hétfőn, kedden és szerdán fogadja azokat a vásárlókat, akik szenzoros érzékenységgel élnek. A kijelölt órák alatt a Walmart Canada a potenciális érzékszervi ingerek kiküszöbölésével, illetve mérséklésével igyekszik nyugodtabb élményt nyújtani. Minimális zajok lesznek, de sem zene vagy rádióreklám, sem – a vészhelyzeteket kivéve – közlések, felhívások nem hangoznak el.
Ezenkívül a TV-falakon csak statikus, az érzékszervekre minimális hatással bírő képek jelennek majd meg.
A Sensory Friendly Solutions szerint az emberek körülbelül 33%-a él érzékszervi érzékenységgel, illetve tapasztalja meg időről időre a szenzoros túlterheltséget, ami több mint 25-féle diagnózist, illetve eltérést eredményezhet. Ez azt jelenti, hogy a vizuális és auditív ingerek feldolgozása túl intenzív lehet, ami kellemetlenséget vagy frusztrációt okozhat a vásárlóknak vásárlás közben.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Az élelmiszerbiztonságra is kihathat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Húsvéti trendek: mit keresnek idén a vásárlók?
Tavaly márciusban, húsvét előtt közel 90 ezer doboz, azaz csaknem…
Tovább olvasom >