„Csendes” órákat vezet be üzleteiben a kanadai Walmart
A Walmart Canada új kezdeményezése keretében áruházait „csendes” órákkal kívánja inkluzívabbá, így minden vásárló számára elérhetőbbé tenni.
A kiskereskedő a szenzoros érzékenységgel élők számára alkalmas nyitvatartási időt vezet be a kanadai üzletekben azzal a céllal, hogy a kevésbé ingergazdag környezet biztosításával elérhetőbbé tegye a vásárlást az érzékszervi túlterheltséget érzékelő vásárlók számára. (Novemberben a Walmart az Egyesült Államokban és Puerto Ricóban található összes áruházában minden nap helyi idő szerint 8 és 10 óra között „csendes” órákat vezetett be).
Kanadában mostantól mind a 403 Walmart áruház külön nyitvatartási időben is – az üzlet nyitásától helyi idő szerint 10 óráig minden hétfőn, kedden és szerdán fogadja azokat a vásárlókat, akik szenzoros érzékenységgel élnek. A kijelölt órák alatt a Walmart Canada a potenciális érzékszervi ingerek kiküszöbölésével, illetve mérséklésével igyekszik nyugodtabb élményt nyújtani. Minimális zajok lesznek, de sem zene vagy rádióreklám, sem – a vészhelyzeteket kivéve – közlések, felhívások nem hangoznak el.
Ezenkívül a TV-falakon csak statikus, az érzékszervekre minimális hatással bírő képek jelennek majd meg.
A Sensory Friendly Solutions szerint az emberek körülbelül 33%-a él érzékszervi érzékenységgel, illetve tapasztalja meg időről időre a szenzoros túlterheltséget, ami több mint 25-féle diagnózist, illetve eltérést eredményezhet. Ez azt jelenti, hogy a vizuális és auditív ingerek feldolgozása túl intenzív lehet, ami kellemetlenséget vagy frusztrációt okozhat a vásárlóknak vásárlás közben.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >