Csemegepultok versengése
Nagy sikerrel zárult a PICK SZEGED Zrt. „Ideális csemegepult verseny 2009” elnevezésű bolti promóciója. A zsűrinek 206 pályázó boltból kellett kiválasztani a legjobb tízet, majd pedig a két fődíjast. A döntés nehézségét jól mutatja, hogy végül egy be nem tervezett különdíjat is odaítéltek.A nevezési lapokat 2009. február 27-ig kellett kitölteni. Ezután a jelentkező boltokat szóban is tájékoztatták a promóció részleteiről, és segédanyagokkal is ellátták őket a PICK területi képviselői. A POS-anyagokon kívül „A sikeres csemegepultok titkai” című kiadványt is megkapták, amely összefoglalva tartalmazza a PICK sokéves tapasztalatait és a csemegepultos vásárlói szokásokat feltáró legfrissebb kutatás eredményeit.
Titkos próbavásárlók, majd szakmai zsűri
A PICK kereskedelmi vezetősége – kereskedelmi igazgató, területi vezetők, Key Account Managerek, Trade Marketing Manager – két hónapig, két körben látogatta meg és ellenőrizte a versenyző üzleteket. Először titkos próbavásárlóként álltak be a sorba. Amennyiben az eladó a PICK termékeit ajánlotta, azonnali elismerésben részesültek, ezzel is növelve a PICK iránti lojalitásukat. Ezután került sor a csemegepult tüzetes áttekintésére és a szigorú kritériumrendszer – blokkosítás, árjelzők, dekorációs elemek használata, piacrész szerinti márkaarány, kiszolgálás színvonala stb. – szerinti pontozásra. A látottakról, hallottakról azonnal visszajelzést adtak a csemegepultos kollégáknak, és egyúttal kikérték véleményüket a versenyről.
A pultban dolgozók többsége kedvezően nyilatkozott. Sokan hasznosnak találták, megfogadták és gyakorlatban is jól alkalmazták a vásárlók nagyobb elégedettségét célzó javaslatokat A visszajelzések és a forgalmi adatok alapján a vevők többet és többfélét vásároltak, sőt, szóban is pozitívan értékelték a tapasztalt változásokat.
A 206 jelentkező bolt közül, az április–májusi ellenőrzések alkalmával kitöltött pontozólapok értékelése alapján kiválasztásra került a tíz legideálisabbnak ítélt csemegepulttal rendelkező bolt. Róluk videofelvétel készült, amely minden részletet tartalmazott annak érdekében, hogy a független szakmai zsűri – Éder Tamás (Hússzövetség, elnök), Menczel Lászlóné (Vágóállat és Hús Terméktanács, főtitkár), Kovács András (Forlight Kft., ügyvezető igazgató); Hermann Zsuzsanna (Trade magazin, főszerkesztő) – megalapozott döntést hozhasson.
A piacvezető felelősségérzete
A zsűrit Ámann Gábor kereskedelmi és marketingigazgató köszöntötte. Kiemelte, hogy a húskészítménypiac legerősebb szereplőjeként a PICK felelősséget érez a csemegepultok fejlesztése és az ott dolgozó kollégák megbecsülése iránt, ezért is kísérte kiemelt vezetői figyelem ezt a versenyt.
Halmosi Judit Trade Marketing Manager részletesen összefoglalta az eddig lezajlott eseményeket, a jelentkező boltok felé támasztott elvárásokat és az értékelés szempontrendszerét. A videofelvételek megtekintése után a zsűri nehéz döntési helyzetbe került, hiszen mind a tíz jelölt bolt messzemenően teljesítette a feltételeket, mindegyikük kiemelkedően szép, gusztusos, ragyogóan tiszta csemegepulttal, jól alkalmazott POS-eszközökkel, és kedves, készséges kiszolgálással szerepelt. Végül az eredetileg meghirdetett két fődíj – egy-egy millió forint – mellé még egy különdíjat is megszavaztak a szakemberek. A helyezettek így jelentős összeget költhetnek a csemegepult fejlesztésére, saját elképzelésük szerint hűtő- vagy világítástechnika, szeletelőgép, mérleg vagy egyéb kapcsolódó eszköz vásárlására.
Hosszú távon szépülhetnek az üzletek csemegepultjai
– Nemcsak a kampány időpontja, módszere és megvalósítása volt tökéletes, hanem az első olyan szakmai program volt, ahol a vevőkkel közvetlen kapcsolatot létesítő eladókat is bevonták a versenybe – nyilatkozta Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Terméktanács főtitkára.
– Nem emlékszem, hogy lett volna más a húsiparban az elmúlt évtizedben vagy akár előtte, aki ilyen értékes szakmai programmal jelent volna meg a partnerei körében! Nagy jelentőségű és hosszú távon ható törekvés ez gyártói, kereskedelmi és vásárlói szempontból is – véli Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin főszerkesztője.
– A megfelelő világítás több vevőt, jobb termékkiemelést, hatékonyabb energiatakarékosságot, ergonómiát jelent az élelmiszerüzletekben. Az elmúlt években elért technológiai fejlődés nem állhat meg, hiszen mindig újabb és korszerűbb termékek kerülnek forgalomba, a piaci verseny pedig ebben a szektorban is egyre nagyobb. Épp ezért kitűnő kezdeményezésnek tartom, hogy egy piacvezető magyar vállalat a saját nemzeti piacán tudatosan segít minél igényesebb eladóterek kialakításában, és ebben a munkában rájött a világítás meghatározó szerepére is. Gratulálok a szervezőknek és valamennyi részt vevő üzletnek a remek ötletekhez és a kemény munkájukkal létrehozott eredményekhez – mondta Kovács András, a Forlight Kft. ügyvezető igazgatója.
– Amennyiben a PICK kezdeményezése követőkre talál, úgy jelentősen szépülhetnek a magyarországi élelmiszerüzletek csemegepultjai, ami, valljuk meg őszintén, néhány üzletre rá is fér – fogalmazta meg Éder Tamás, a Hússzövetség elnöke a jövőre vonatkozó várakozásait.
A sikeres fogadtatás miatt a titkos próbavásárlások folytatódnak karácsonyig és a PICK szándéka szerint jövőre a csemegepultverseny újra kiírásra kerül.
Az „Ideális csemegepult verseny 2009” döntöjébe jutott 10 üzlet
Bolt név Város Cím Tulajdonos Boltvezető PICK területi képviselő
KORPUSZ TABERNA KER. KFT. NAGYKÁTA PETŐFI S. U. 11. Korpusz Taberna Ker. Kft. Török István Thurzó Béla
POLUS COOP ZRT. 11 FÓRUM BALATONALMÁDI SZABOLCS U. 2. Polus Coop Zrt. Imrovicz András Üveges Anita
TOSCAN CSEMEGE SZEGED BALFASOR 4. CBA BELVÁROS KFT. Nagy Gabriella Gábor Róbert
23. sz. ABC TATABÁNYA FŐ TÉR 6–8. Halmschlager Trade Kft. Treszl Ferencné Klúber Árpád
CBA-GOURMAND KFT. BUDAPEST HIDEGKUTI ÚT 167. Baldauf László Borbély István Bellovits Gergely
UNIVER COOP ZRT. 3. KECSKEMÉT DOBÓ KRT. 1. UNIVER COOP Zrt. Kardos Sándor Oszáné Jóljárt Helén
POL-S KER. KFT. VÁRPALOTA ÁRPÁD ÚT 39. POL-S KER. Kft. László Sándorné Üveges Anita
DUNA SZÖVETSÉG CBA BUDAPEST XXI. SZENT IMRE TÉR 6–8. DUNA-SZÖVETSÉG KFT Siklósi István Tóth Zsolt
UNIVER COOP ZRT. 35. KECSKEMÉT NYIRI ÚT, VIZMŰ DOMB UNIVER COOP Zrt. Kis Attila Oszáné Jóljárt Helén
UNIVER COOP ZRT. 4. HETÉNYEGYHÁZA KOSSUTH U. 83. UNIVER COOP Zrt. Juhász Dezsőné Oszáné Jóljárt Helén
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Nébih: bio baromfivirslit hívott vissza a Müller
A minőségmegőrzési idő lejárta előtti romlás kockázata miatt a Müller…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >