Csehországban nőtt a kereskedelmi szálláshelyek kihasználtsága
Nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált hazai és külföldi turisták száma a második negyedévben Csehországban, de továbbra is hiányoznak a gazdagabb turisták, elsősorban az oroszok, kínaiak és az amerikaiak – állapította meg a cseh statisztikai hivatal szerdán nyilvánosságra hozott jelentésében.
A csehországi szállodákban, panziókban és kempingekben az április-júniusi időszakban 5,8 millió turista szállt meg, ami 14,3 százalékos növekedés egy év alatt. A hazai turisták száma 4 százalékkal, a külföldieké pedig 31 százalékkal emelkedett. A vendégéjszakák száma 2 százalékkal volt alacsonyabb, mint a járvány előtti 2019-es év azonos időszakában.
A turizmusban a szolgáltatások bevételei 0,7 százalékkal növekedtek. A nemzetgazdaságban a szolgáltatási szektor bevételei éves összehasonlításban viszont 3,5 százalékkal csökkentek, a legnagyobb visszaesés, 11,3 százalék, a közlekedésben és a raktározás terén mutatkozott meg.
„Bár az idegenforgalom adatai már megközelítik a 2019-es esztendő adatait, jól látható, hogy a turisták spórolnak, kevesebbet költenek, mint korábban. Ez elsősorban a látogatások idejének lerövidítésében mutatkozik meg”
– állapította meg Ladislav Vesely, a Slevomat szakportál igazgatója a CTK hírügynökségnek nyilatkozva. Rámutatott, hogy az ukrajnai háború miatt hiányoznak az orosz és a kínai turisták, de az amerikaiak is, akik általában többet költöttek az átlagos turistáknál.
„A német turisták száma ugyan folyamatosan emelkedik, de a szállodákban még most is 14,5 százalékkal kevesebb német szállt meg, mint 2019-ben”
– jegyezte meg Ladislav Vesely.
Jaroslav Svoboda, a Czech Inn Hotels szállodalánc tulajdonosa szerint az is probléma, hogy a szomszédos országokkal összevetve Csehországban alacsonyabb a szolgáltatások színvonala, illetve nem emelkedik a szomszédokéhoz mérhető ütemben.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: a vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023 márciusához képest
A vendégéjszakák száma 25, a vendégeké 30 százalékkal nőtt 2023…
Tovább olvasom >NGM: dinamikusan nő a turisztikai ágazat teljesítménye
Dinamikusan nő a turisztikai ágazat teljesítménye, márciusban a vendégek és…
Tovább olvasom >Nagy Márton: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő
Nagy potenciál van Hévízben, nemcsak az ország GDP-jének tizedét adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >FAO: második hónapja nőttek a globális élelmiszerárak áprilisban havi szinten
Áprilisban már a második egymást követő hónapban nőttek a globális…
Tovább olvasom >Száguldó vonaton a szépségápolás
Az FMCG-szektoron belül a szépségápolás az egyik leggyorsabban fejlődő piac,…
Tovább olvasom >