Csehországban nőtt a kereskedelmi szálláshelyek kihasználtsága
Nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált hazai és külföldi turisták száma a második negyedévben Csehországban, de továbbra is hiányoznak a gazdagabb turisták, elsősorban az oroszok, kínaiak és az amerikaiak – állapította meg a cseh statisztikai hivatal szerdán nyilvánosságra hozott jelentésében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/06/hotel-okk.jpg)
Nőtt a kihasználtság
A csehországi szállodákban, panziókban és kempingekben az április-júniusi időszakban 5,8 millió turista szállt meg, ami 14,3 százalékos növekedés egy év alatt. A hazai turisták száma 4 százalékkal, a külföldieké pedig 31 százalékkal emelkedett. A vendégéjszakák száma 2 százalékkal volt alacsonyabb, mint a járvány előtti 2019-es év azonos időszakában.
A turizmusban a szolgáltatások bevételei 0,7 százalékkal növekedtek. A nemzetgazdaságban a szolgáltatási szektor bevételei éves összehasonlításban viszont 3,5 százalékkal csökkentek, a legnagyobb visszaesés, 11,3 százalék, a közlekedésben és a raktározás terén mutatkozott meg.
„Bár az idegenforgalom adatai már megközelítik a 2019-es esztendő adatait, jól látható, hogy a turisták spórolnak, kevesebbet költenek, mint korábban. Ez elsősorban a látogatások idejének lerövidítésében mutatkozik meg”
– állapította meg Ladislav Vesely, a Slevomat szakportál igazgatója a CTK hírügynökségnek nyilatkozva. Rámutatott, hogy az ukrajnai háború miatt hiányoznak az orosz és a kínai turisták, de az amerikaiak is, akik általában többet költöttek az átlagos turistáknál.
„A német turisták száma ugyan folyamatosan emelkedik, de a szállodákban még most is 14,5 százalékkal kevesebb német szállt meg, mint 2019-ben”
– jegyezte meg Ladislav Vesely.
Jaroslav Svoboda, a Czech Inn Hotels szállodalánc tulajdonosa szerint az is probléma, hogy a szomszédos országokkal összevetve Csehországban alacsonyabb a szolgáltatások színvonala, illetve nem emelkedik a szomszédokéhoz mérhető ütemben.
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >Balatoni Turizmus Szövetség: Pokol van a Balaton partján
A Balatoni Turizmus Szövetség (BTSZ) közleményben hívta fel a figyelmet…
Tovább olvasom >Mi a drágább? A horvát tengerpart vagy a Balaton?
A magyarok körében Horvátország évek óta az egyik legkedveltebb nyári…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >