Csehországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése
Januárban 8,2 százalékra gyorsult a decemberi 4,6 százalékról a kiskereskedelmi forgalom éve szintű növekedése Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) csütörtökön Prágában.
A statisztikusok szerint az ipari fogyasztási cikkek, az élelmiszertermékek és az üzemanyagok forgalma egyaránt növekedett.
Az ipari fogyasztási cikkek forgalma éves összehasonlításban 12 százalékkal emelkedett idén januárban, az élelmiszertermékeké 3,5 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 7,5 százalékkal emelkedett – mutatott rá a CSÚ.
Hasonlóan a korábbi hónapokhoz az internetes kiskereskedelmi forgalom éves szintű növekedése 23,8 százalék volt, messze meghaladva a más szektorokban kimutatott növekedést. A legnagyobb mértékben a számítógépek és kommunikációs eszközök forgalma növekedett, 30,6 százalékkal. A háztartási berendezések forgalma 18,3 százalékkal emelkedett.
Havi szinten a kiskereskedelmi forgalom növekedése – amelybe két éve nem számítják bele a gépkocsieladásokat – 0,8 százalékos volt. Ebben a relációban az élelmiszertermékek forgalma 2,3 százalékkal, az iparcikkeké 1,5 százalékkal, az üzemanyagoké pedig 0,4 százalékkal emelkedett.
Januárban az építőipar teljesítménye éves összehasonlításban 33,6 százalékkal növekedett. A CSÚ szerint ez nagymértékben a kedvező időjárásnak köszönhető. Az ipar éves szintű növekedése januárban 5,5 százalékos volt. (MTI, Kokes János)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Májusban lassult a cseh kiskereskedelmi forgalom növekedése
Májusban immár hatodik hónapja nőtt a kiskereskedelmi forgalom Csehországban, a…
Tovább olvasom >Csehországban közösen fejleszt elektromosautó-töltő infrastruktúrát a Billa, a Penny és a Shell
Stratégiai partnerséget kötött a Billa, a Penny és a Shell…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >