Csehországban 3,6 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom
Tavaly 3,6 százalékkal visszaesett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az előző évhez képest – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal kedden Prágában. 2021-ben még 4,4 százalékos növekedést mutatott a kiskereskedelem.

Az élelmiszereladások a 2001. évi szintre süllyedtek
Decemberben a kiskereskedelmi forgalom csökkenése éves összehasonlításban 7,3 százalékos volt a novemberi 8,9 százalék után. Ezt azt jelenti, hogy nyolc hónapon át folyamatosan csökkenést mutattak a statisztikák.
Szakértői elemzések szerint a tavalyi forgalmat az élelmiszerek és az iparcikkek eladásának csökkenése mozgatta. Az élelmiszereladások a 2001. évi szintre süllyedtek – olvasható a statisztikai hivatal jelentésében.
Éves összehasonlításban tavaly az élelmiszerek eladása 5,1 százalékkal esett vissza, míg az iparcikkeké 2,9 százalékkal. Az üzemanyageladás 1,5 százalékkal, a gépjárművek eladása és javítása pedig 4,2 százakkal volt alacsonyabb, mint 2021-ben.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >Lengyelországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom növekedése és csökkent a munkanélküliség áprilisban
Lengyelországban a márciusi csökkenés után áprilisban erőteljesen, 2022 májusa óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >