Csehországban 10,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Áprilisban 10,9 százalékkal csökkent a naptárhatástól megtisztított kiskereskedelmi forgalom Csehországban az egy évvel korábbihoz mérve – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal pénteken Prágában.
A koronavírus-járvány elleni intézkedésekkel magyarázható visszaesés az összes üzletet érintette.
Ugyanakkor 47,5 százalékkal emelkedett az internetes boltok és csomagküldő szolgálatok forgalma, ami az utóbbi másfél évtizedben a legmagasabb növekedés.
A statisztikai hivatal egyben felhívta a figyelmet, hogy tekintettel a rendkívüli intézkedésekre nem lehet kizárni, hogy az áprilisi adatok később jelentősen módosulhatnak.
Az előző hónappal összemérve 4,8 százalékkal volt alacsonyabb a cseh kiskereskedelem áprilisban.
A cseh kormány koronavírus-járvány elleni intézkedései következtében március közepétől az üzletek többsége egészen, vagy részben zárva volt, kivételt csak az élelmiszerboltok, a drogériák és egy-két más üzlet képezett.
A legnagyobb, több mint 80 százalékos forgalomcsökkenést a ruha- és a cipőboltok könyvelték el. A szabadidős és sportfelszereléseket árusító boltokban 55 százalékkal csökkent a forgalom.
Az autóeladások áprilisban 43,4 százalékkal voltak alacsonyabbak, mint egy éve. Márciusban ez a csökkenés 27,8 százalékos volt. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A fogyasztóvédelmi hatóság is ellenőrzi a görögdinnyéket a nyári időszakban
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) és a kormányhivatalok…
Tovább olvasom >Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár
Csehország leglátogatottabb turisztikai célpontja továbbra is a Prágai Vár, a…
Tovább olvasom >Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >További cikkeink
Agrárminisztérium: közelebb kell hozni egymáshoz a termelőket és a fogyasztókat
A rövid ellátási lánc megerősítésével közelebb kell hozni egymáshoz a…
Tovább olvasom >Az AI és a saját márkák révén nőtt az Eroski nyeresége
A spanyol Eroski kiskereskedelmi lánc a 2025-ös pénzügyi év első…
Tovább olvasom >Az NVIDIÁ-val összefogva forradalmasítaná a szépségipart a L’Oréal
Stratégiai együttműködésre lépett a L’Oréal Groupe az NVIDIÁ-val, hogy mesterséges…
Tovább olvasom >