Csalódtak a befektetők, továbbra is veszteséges a kuponos cég

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 02. 10. 12:10

Csalódást keltő számokat tett közzé a világ legismertebb kuponos oldala, a Groupon. A vállalat, mely a közelmúltban lépett a tőzsdére, egyelőre veszteséges működésről adott számot.

Miközben a Groupon tavaly őszi részvénykibocsátásakor az üzleti modell nyereségessé tételében reménykedő befektetők óriási lelkesedéssel tolták a pénzt a kuponoldalba, a most közzétett számok sokakat visszarángatnak a kiábrándító valóságba.

A Groupon ugyanis 506 millió dolláros forgalom mellett 42,7 milliós veszteséggel zárta az elmúlt negyedévet, ez részvényenként 8 centes veszteség. A tőzsdei elemzők előzetesen ennél lényegesen jobb eredményt, részvényenként 3 centes nyereséget vártak. Igaz, az egy évvel korábbi részvényenként 1,08 dolláros mínuszhoz képest a vállalat jelentősen javított.

A Groupon eredménye néhány kommentár szerint túlmutat önmagán. A vállalat ugyanis 2011 november 4-én lépett tőzsdére, miután rendkívül sikeres részvénykibocsátáson (IPO) volt túl. Ráadásul a debütáláskor az árfolyam tovább erősödött, és jelenleg is afölött kereskednek vele. A közelgő Facebook IPO előtt – mely az egyes borúlátó elemzők által az újabb dotkom lufi csúcspontját jelenti – azonban a most közölt eredmény kijózanítólag hathat sokak számára.

Elképzelhető, hogy a Groupon számai több befektetőt tesznek óvatossá, és a Facebook részvények nem lesznek túlárazva a jegyzéskor. (Természetesen addig még több makro- és mikrogazdasági történés befolyásolhatja a piacokat, és az IPO árazása még számos tényező függvénye.) – írja az mfor.hu.

Kapcsolódó cikkeink