Csalódtak a befektetők, továbbra is veszteséges a kuponos cég
Csalódást keltő számokat tett közzé a világ legismertebb kuponos oldala, a Groupon. A vállalat, mely a közelmúltban lépett a tőzsdére, egyelőre veszteséges működésről adott számot.
Miközben a Groupon tavaly őszi részvénykibocsátásakor az üzleti modell nyereségessé tételében reménykedő befektetők óriási lelkesedéssel tolták a pénzt a kuponoldalba, a most közzétett számok sokakat visszarángatnak a kiábrándító valóságba.
A Groupon ugyanis 506 millió dolláros forgalom mellett 42,7 milliós veszteséggel zárta az elmúlt negyedévet, ez részvényenként 8 centes veszteség. A tőzsdei elemzők előzetesen ennél lényegesen jobb eredményt, részvényenként 3 centes nyereséget vártak. Igaz, az egy évvel korábbi részvényenként 1,08 dolláros mínuszhoz képest a vállalat jelentősen javított.
A Groupon eredménye néhány kommentár szerint túlmutat önmagán. A vállalat ugyanis 2011 november 4-én lépett tőzsdére, miután rendkívül sikeres részvénykibocsátáson (IPO) volt túl. Ráadásul a debütáláskor az árfolyam tovább erősödött, és jelenleg is afölött kereskednek vele. A közelgő Facebook IPO előtt – mely az egyes borúlátó elemzők által az újabb dotkom lufi csúcspontját jelenti – azonban a most közölt eredmény kijózanítólag hathat sokak számára.
Elképzelhető, hogy a Groupon számai több befektetőt tesznek óvatossá, és a Facebook részvények nem lesznek túlárazva a jegyzéskor. (Természetesen addig még több makro- és mikrogazdasági történés befolyásolhatja a piacokat, és az IPO árazása még számos tényező függvénye.) – írja az mfor.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Versenytényezővé válik a telephely az e-kereskedelemben
A digitalizáció és a fogyasztói elvárások gyors változása nyomán az…
Tovább olvasom >Exportban erősödik a Gyermelyi – alkalmazkodás a kihívásokhoz
A Gyermelyi Zrt. 2024-es pénzügyi beszámolója alapján világosan látszik: a…
Tovább olvasom >Önkéntes Vízadó program indul Budapesten
Önkéntes Vízadó programot hirdet Budapesten a 10 millió Fa, Budapest…
Tovább olvasom >