Családbarát Munkahely címet kapott a METRO
Családbarát Munkahely címet kapott a METRO magyarországi áruházlánca. A nagy múltú nemzetközi vállalat elsősorban rugalmas, az egyedi élethelyzetekhez igazodó munkaidő- és juttatási megoldásaival érdemelte ki az elismerést.
A minősítést a Családbarát Magyarország Központ adja azoknak a munkahelyeknek, ahol a munka és magánélet egyensúlyát szervezeti szinten érvényesülő családbarát szemlélettel segítik megvalósítani a munkavállalók számára. A minősítést egy audit elvégzése előzte meg, mely azt mérte fel, hogy a METRO milyen konkrét intézkedésekkel tesz hitet amellett, hogy a családot a maga számára is értéknek tekinti és a családok szempontjait működése során érvényesíti. A minősítést magasan az elvárt szint feletti pontszámmal kapta meg a több, mint 2000 munkavállalót foglalkoztató nagyvállalat.
A METRO annak tudatában alakítja ki a munkakörülményeket, hogy a legtöbb munkavállaló a család hátországával, a családjáért dolgozik. Kiegyensúlyozott teljesítményük, lojalitásuk nagyban függ attól a tartalmas időtől is, amit családjukra tudnak fordítani. A munkavállaló biztonságérzetét és elkötelezettségét egyaránt erősíti a kölcsönösség elvén alapuló munkáltatás, s ez a munkaerőpiacon hosszú távon versenyelőnyt jelent.
Többek közt ezt szolgálják az olyan – belső szabályzatokban rögzített – intézkedések, mint a rugalmas munkaidő-beosztás, a variálható cafeteria, a munkába járás támogatása, a home office biztosítása, a különböző élethelyzetekben igényelhető támogatások, vagy a fizetett szabadság ideje meghatározásának átengedése a dolgozó számára.
A most elnyert minősítés mellett 2021-ben Fogyatékosságbarát Munkahely címmel, 2022-ben Megbízható Munkaadó címmel méltatták a METRO befogadó, a humánerőforrás területén is win-win helyzetre törekvő szemléletét.
Kapcsolódó cikkeink
Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >A HoReCa-piac kihívásai nem múlnak, csak változnak – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >K&H innovációs index: mélyponton a magyar vállalati innováció
A K&H innovációs index 2024 második félévi eredményei a hazai…
Tovább olvasom >A magas minőség idén is biztosított a karácsonyi halkínálatban
Az időjárás idén sem könnyítette meg a hazai haltermelő gazdaságok…
Tovább olvasom >