Családbarát Munkahely címet kapott a METRO
Családbarát Munkahely címet kapott a METRO magyarországi áruházlánca. A nagy múltú nemzetközi vállalat elsősorban rugalmas, az egyedi élethelyzetekhez igazodó munkaidő- és juttatási megoldásaival érdemelte ki az elismerést.

A minősítést egy audit elvégzése előzte meg
A minősítést a Családbarát Magyarország Központ adja azoknak a munkahelyeknek, ahol a munka és magánélet egyensúlyát szervezeti szinten érvényesülő családbarát szemlélettel segítik megvalósítani a munkavállalók számára. A minősítést egy audit elvégzése előzte meg, mely azt mérte fel, hogy a METRO milyen konkrét intézkedésekkel tesz hitet amellett, hogy a családot a maga számára is értéknek tekinti és a családok szempontjait működése során érvényesíti. A minősítést magasan az elvárt szint feletti pontszámmal kapta meg a több, mint 2000 munkavállalót foglalkoztató nagyvállalat.
A METRO annak tudatában alakítja ki a munkakörülményeket, hogy a legtöbb munkavállaló a család hátországával, a családjáért dolgozik. Kiegyensúlyozott teljesítményük, lojalitásuk nagyban függ attól a tartalmas időtől is, amit családjukra tudnak fordítani. A munkavállaló biztonságérzetét és elkötelezettségét egyaránt erősíti a kölcsönösség elvén alapuló munkáltatás, s ez a munkaerőpiacon hosszú távon versenyelőnyt jelent.
Többek közt ezt szolgálják az olyan – belső szabályzatokban rögzített – intézkedések, mint a rugalmas munkaidő-beosztás, a variálható cafeteria, a munkába járás támogatása, a home office biztosítása, a különböző élethelyzetekben igényelhető támogatások, vagy a fizetett szabadság ideje meghatározásának átengedése a dolgozó számára.
A most elnyert minősítés mellett 2021-ben Fogyatékosságbarát Munkahely címmel, 2022-ben Megbízható Munkaadó címmel méltatták a METRO befogadó, a humánerőforrás területén is win-win helyzetre törekvő szemléletét.
Kapcsolódó cikkeink
A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Hogy iszod a kávét, rázva vagy keverve?
Egyre több szín, egyre meglepőbb ízek – még mindig növekszik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >