Családbarát Munkahely címet kapott a METRO
Családbarát Munkahely címet kapott a METRO magyarországi áruházlánca. A nagy múltú nemzetközi vállalat elsősorban rugalmas, az egyedi élethelyzetekhez igazodó munkaidő- és juttatási megoldásaival érdemelte ki az elismerést.

A minősítést egy audit elvégzése előzte meg
A minősítést a Családbarát Magyarország Központ adja azoknak a munkahelyeknek, ahol a munka és magánélet egyensúlyát szervezeti szinten érvényesülő családbarát szemlélettel segítik megvalósítani a munkavállalók számára. A minősítést egy audit elvégzése előzte meg, mely azt mérte fel, hogy a METRO milyen konkrét intézkedésekkel tesz hitet amellett, hogy a családot a maga számára is értéknek tekinti és a családok szempontjait működése során érvényesíti. A minősítést magasan az elvárt szint feletti pontszámmal kapta meg a több, mint 2000 munkavállalót foglalkoztató nagyvállalat.
A METRO annak tudatában alakítja ki a munkakörülményeket, hogy a legtöbb munkavállaló a család hátországával, a családjáért dolgozik. Kiegyensúlyozott teljesítményük, lojalitásuk nagyban függ attól a tartalmas időtől is, amit családjukra tudnak fordítani. A munkavállaló biztonságérzetét és elkötelezettségét egyaránt erősíti a kölcsönösség elvén alapuló munkáltatás, s ez a munkaerőpiacon hosszú távon versenyelőnyt jelent.
Többek közt ezt szolgálják az olyan – belső szabályzatokban rögzített – intézkedések, mint a rugalmas munkaidő-beosztás, a variálható cafeteria, a munkába járás támogatása, a home office biztosítása, a különböző élethelyzetekben igényelhető támogatások, vagy a fizetett szabadság ideje meghatározásának átengedése a dolgozó számára.
A most elnyert minősítés mellett 2021-ben Fogyatékosságbarát Munkahely címmel, 2022-ben Megbízható Munkaadó címmel méltatták a METRO befogadó, a humánerőforrás területén is win-win helyzetre törekvő szemléletét.
Kapcsolódó cikkeink
Hogy iszod a kávét, rázva vagy keverve?
Egyre több szín, egyre meglepőbb ízek – még mindig növekszik…
Tovább olvasom >Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >