Családbarát munkacsoportot hoz létre a Gazdasági Versenyhivatal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) családbarát munkacsoport létrehozását vállalta a fogyasztóvédelmi kerekasztal keretén belül, hogy az érintett szervekkel közösen segítse a családok megóvását célzó jogalkalmazást és jogalkotást – közölte a GVH kedden az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-07-19-15.40.27-300x189.png)
Fokozott ellenőrzés
Az újonnan létrejövő, állami és társadalmi szerveket egyaránt átfogó szakmaközi munkacsoport célja, hogy erősítse a családokat célzó, megtévesztő reklámokkal és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal szembeni fellépést – elsősorban az online és közösségi média felületein – írták.
A közlemény idézi Varga Judit igazságügyi minisztert, aki hangsúlyozta, a következő négy évben a magyar emberek és családok érdekeinek képviselete és jogainak védelme kiemelt feladata lesz a fogyasztóvédelemnek.
A kerekasztal létrehozásával azt a cél, hogy a területen működő hatóságok azonos célok és szempontok mentén, kiemelten a magyar családok védelme érdekében, összehangoltan folytassák tevékenységüket.
Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke a közleményben kifejtette, a család vagy a szülők számos alkalommal célpontjai a megtévesztő reklámoknak, kereskedelmi gyakorlatoknak.
A család intézményét kiemelten védi az alaptörvény és a családok védelméről szóló törvény. Eljött az ideje annak, hogy Magyarországon a családok és családi kapcsolatok védelme a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozásában is megjelenjen, és az eddig is kiemelt védelmet még tovább fokozzák. A vállalkozásoknak különös felelősséggel kell eljárniuk, ha észszerűen előre látható számukra, hogy kereskedelmi gyakorlatuk alkalmas a családok döntéseinek torzítására – tette hozzá a GVH elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >Nem mindegy, hogy borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Megerősítette együttműködését a Gazdasági Versenyhivatal és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Közel 20 éve tartó szakmai együttműködést újított meg a Gazdasági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >