Családbarát munkacsoportot hoz létre a Gazdasági Versenyhivatal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) családbarát munkacsoport létrehozását vállalta a fogyasztóvédelmi kerekasztal keretén belül, hogy az érintett szervekkel közösen segítse a családok megóvását célzó jogalkalmazást és jogalkotást – közölte a GVH kedden az MTI-vel.
Az újonnan létrejövő, állami és társadalmi szerveket egyaránt átfogó szakmaközi munkacsoport célja, hogy erősítse a családokat célzó, megtévesztő reklámokkal és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal szembeni fellépést – elsősorban az online és közösségi média felületein – írták.
A közlemény idézi Varga Judit igazságügyi minisztert, aki hangsúlyozta, a következő négy évben a magyar emberek és családok érdekeinek képviselete és jogainak védelme kiemelt feladata lesz a fogyasztóvédelemnek.
A kerekasztal létrehozásával azt a cél, hogy a területen működő hatóságok azonos célok és szempontok mentén, kiemelten a magyar családok védelme érdekében, összehangoltan folytassák tevékenységüket.
Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke a közleményben kifejtette, a család vagy a szülők számos alkalommal célpontjai a megtévesztő reklámoknak, kereskedelmi gyakorlatoknak.
A család intézményét kiemelten védi az alaptörvény és a családok védelméről szóló törvény. Eljött az ideje annak, hogy Magyarországon a családok és családi kapcsolatok védelme a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok szabályozásában is megjelenjen, és az eddig is kiemelt védelmet még tovább fokozzák. A vállalkozásoknak különös felelősséggel kell eljárniuk, ha észszerűen előre látható számukra, hogy kereskedelmi gyakorlatuk alkalmas a családok döntéseinek torzítására – tette hozzá a GVH elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
A szervízdíj nem borravaló – itt a különbség a kettő között
Gyakran nagy bizonytalanság övezi, hogy a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >GVH-elnök: „a nemzeti versenyhatóság kiemelt feladata a magyar fogyasztók érdekeinek védelme”
A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Államigazgatási Kollégium decemberi ülésén tartott előadást Rigó…
Tovább olvasom >A GVH segít, hogy a Black Friday időszakában se érjen senkit kellemetlen meglepetés
Már javában dübörög a Black Friday, a boltok és webshopok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >