Csaknem megduplázta nyereségét a gigacég
Emelkedő árbevétel mellett csaknem megduplázta nyereségét a világ második legnagyobb luxusipari csoportja, a svájci székhelyű Financiere Richemont 2017-es üzleti évének első felében.
A nem auditált adatok szerint a Richemont 5 milliárd 605 millió eurós bevétel mellett 974 millió euró nyereséget termelt a szeptember 30-án véget ért hat hónap alatt. A bevétel 10 százalékkal, a profit pedig 80 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A rendszeres tevékenységből származó nyereség 46 százalékkal, 1 milliárd 166 millió euróra nőtt.
Az órák értékesítéséből származó bevétel 6 százalékkal, 1,53 milliárd euróra nőtt, az ékszerekből befolyó bevétel pedig 15 százalékkal, 3,16 milliárd euróra emelkedett.
Különösen jelentősen, 25 százalékkal emelkedtek az eladások az ázsiai-csendes-óceáni térség országaiban. Észak- és Dél-Amerikában 10 százalékkal, Japánban 7 százalékkal, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában pedig egyaránt 3-3 százalékkal nőtt a bevétel.
A pozitív eredmények az általában véve javuló makrogazdasági környezetet, illetve a devizaárfolyamok kedvező változását tükrözik. A Richemont ugyanakkor figyelmeztetett, hogy nem lesz képes egész évben fenntartani a „kivételes mértékű növekedést”, mert az órakereskedelemben továbbra is nehéz a helyzet a készletek magas szintje miatt.
A zürichi, illetve a johannesburgi tőzsdén jegyzett nemzetközi vállalat mintegy 20 ismert márka – köztük a Cartier, a Van Cleef & Arpels, a Jaeger-LeCoultre, a Piaget, a Montblanc, a Montegrappa, az Alfred Dunhill, a Chloe, a Lancel és a Giampiero Bodino – tulajdonosa. A Richemont leányvállalatai önálló és viszonylag független vezetéssel rendelkeznek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új márkát indít a Lidl Svájcban a hazai termékek népszerűsítésére
Május 8-án jelent meg svájci üzleteiben a Lidl új Qualité…
Tovább olvasom >Felhagy a Nutri-Score használatával a Nestlé Svájcban
Idén nyártól kezdődően fokozatosan szünteti meg a Nutri-Score címke megjelenítését…
Tovább olvasom >Visszatér a The Body Shop Belgiumba és Svájcba
A brit kozmetikai márka, a The Body Shop hamarosan visszatér…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >Új nemzetközi partner a Baker McKenzie-nél
A Baker McKenzie 2025. július 1-jével Kovács Benedeket, a budapesti…
Tovább olvasom >Új fúziók, új élmény: megújult ízekkel és arculattal tért vissza a Fuze Tea
A tea, gyümölcsök és gyógynövények harmonikus kombinációjára épülő Fuze Tea…
Tovább olvasom >