Csaknem megduplázta nyereségét a gigacég
Emelkedő árbevétel mellett csaknem megduplázta nyereségét a világ második legnagyobb luxusipari csoportja, a svájci székhelyű Financiere Richemont 2017-es üzleti évének első felében.
A nem auditált adatok szerint a Richemont 5 milliárd 605 millió eurós bevétel mellett 974 millió euró nyereséget termelt a szeptember 30-án véget ért hat hónap alatt. A bevétel 10 százalékkal, a profit pedig 80 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A rendszeres tevékenységből származó nyereség 46 százalékkal, 1 milliárd 166 millió euróra nőtt.
Az órák értékesítéséből származó bevétel 6 százalékkal, 1,53 milliárd euróra nőtt, az ékszerekből befolyó bevétel pedig 15 százalékkal, 3,16 milliárd euróra emelkedett.
Különösen jelentősen, 25 százalékkal emelkedtek az eladások az ázsiai-csendes-óceáni térség országaiban. Észak- és Dél-Amerikában 10 százalékkal, Japánban 7 százalékkal, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában pedig egyaránt 3-3 százalékkal nőtt a bevétel.
A pozitív eredmények az általában véve javuló makrogazdasági környezetet, illetve a devizaárfolyamok kedvező változását tükrözik. A Richemont ugyanakkor figyelmeztetett, hogy nem lesz képes egész évben fenntartani a „kivételes mértékű növekedést”, mert az órakereskedelemben továbbra is nehéz a helyzet a készletek magas szintje miatt.
A zürichi, illetve a johannesburgi tőzsdén jegyzett nemzetközi vállalat mintegy 20 ismert márka – köztük a Cartier, a Van Cleef & Arpels, a Jaeger-LeCoultre, a Piaget, a Montblanc, a Montegrappa, az Alfred Dunhill, a Chloe, a Lancel és a Giampiero Bodino – tulajdonosa. A Richemont leányvállalatai önálló és viszonylag független vezetéssel rendelkeznek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Átszervezi Tegut leányvállalatát a svájci Migros Zürich
Átfogó átszervezést tervez végrehajtani német leányvállalatánál, a Tegutnál a svájci…
Tovább olvasom >Új üzemmel bővíti gyártókapacitását a svájci Ricola
A svájci gyógynövény-cukorkákat gyártó Ricola Group kapacitása bővítése és termékei…
Tovább olvasom >Csökkenti non-food kínálatát az Aldi Svájcban
Jelentősen átalakítja üzleteinek belső elrendezését az Aldi Svájcban. A diszkont…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >