Csaknem megduplázta nyereségét a gigacég
Emelkedő árbevétel mellett csaknem megduplázta nyereségét a világ második legnagyobb luxusipari csoportja, a svájci székhelyű Financiere Richemont 2017-es üzleti évének első felében.
A nem auditált adatok szerint a Richemont 5 milliárd 605 millió eurós bevétel mellett 974 millió euró nyereséget termelt a szeptember 30-án véget ért hat hónap alatt. A bevétel 10 százalékkal, a profit pedig 80 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A rendszeres tevékenységből származó nyereség 46 százalékkal, 1 milliárd 166 millió euróra nőtt.
Az órák értékesítéséből származó bevétel 6 százalékkal, 1,53 milliárd euróra nőtt, az ékszerekből befolyó bevétel pedig 15 százalékkal, 3,16 milliárd euróra emelkedett.
Különösen jelentősen, 25 százalékkal emelkedtek az eladások az ázsiai-csendes-óceáni térség országaiban. Észak- és Dél-Amerikában 10 százalékkal, Japánban 7 százalékkal, Európában, a Közel-Keleten és Afrikában pedig egyaránt 3-3 százalékkal nőtt a bevétel.
A pozitív eredmények az általában véve javuló makrogazdasági környezetet, illetve a devizaárfolyamok kedvező változását tükrözik. A Richemont ugyanakkor figyelmeztetett, hogy nem lesz képes egész évben fenntartani a „kivételes mértékű növekedést”, mert az órakereskedelemben továbbra is nehéz a helyzet a készletek magas szintje miatt.
A zürichi, illetve a johannesburgi tőzsdén jegyzett nemzetközi vállalat mintegy 20 ismert márka – köztük a Cartier, a Van Cleef & Arpels, a Jaeger-LeCoultre, a Piaget, a Montblanc, a Montegrappa, az Alfred Dunhill, a Chloe, a Lancel és a Giampiero Bodino – tulajdonosa. A Richemont leányvállalatai önálló és viszonylag független vezetéssel rendelkeznek. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
79 millió dollárból fejleszti svájci Toblerone-gyárát a Mondelēz
Mondelēz International 79 millió dollárt (mintegy 65 millió svájci frankot)…
Tovább olvasom >Fenntartható saját márkával ment élelmiszert a Coop Svájcban
A Coop Switzerland új, fenntartható saját márkája, a Nice-to-Save-Food az…
Tovább olvasom >Tovább növekszik az Action: Horvátország és Szlovénia is a célpontok között
A holland non-food diszkontlánc, az Action tavaly 29%-kal növelte működési…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >