Csaknem egymilliárd forintból fejleszt tejfehérje-alapú élelmiszert egy konzorcium
A Sole-Mizo Zrt., a Medifood Hungary Innovation Kft. és a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem konzorciuma a Széchenyi Terv Plusz program keretében 996,44 millió forint európai uniós, vissza nem térítendő támogatást nyert tejfehérje-alapú élelmiszer fejlesztésére – közölte a Sole-Mizo Zrt. pénteken.

(Fotó: Pixabay)
Az MTI-nek eljuttatott közleményben kiemelték: a konzorcium célja, hogy kidolgozza egy speciális fehérjekeverék előállítási módját, amelynek tápértéke meghaladja az ideálisnak tekintett savófehérje tápértékét. A fehérjekeverék kifejlesztése részben megoldást jelentene a globális problémát okozó megnövekedett fehérjeszükségletre azáltal, hogy a keverék jelentős mennyiségű és magas minőségű tejfehérjét tartalmaz – írták.
A kutatás-fejlesztési projekt várhatóan három évig tart majd
Kezdő lépésként a Sole-Mizo szakemberei felmérték a fejlesztés technológiai lehetőségeit és érzékszervi minősítéseket végeztek; az egyetem 43 féle komplettálásra – a fehérjetápérték növelését célzó eljárásra – alkalmas alapanyagot vizsgált meg; a Medifood Hungary Innovation létrehozta az egyes fehérjék biológiai értékének meghatározására alkalmas kalkulátort. A közleményben arra is kitértek, hogy a tejipar által előállított fehérje-készítmények több csoportba sorolhatók, ezek közül az egyik a tejfehérje izolátumok/koncentrátumok – MPI/MPC – csoportja; a konzorciumi tagok ilyen alapú speciális fehérjekeverék előállításán dolgoznak.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Agrárminisztérium: innovatív tudásra épít a jövő vadgazdálkodása
A fenntartható vadgazdálkodás napjainkban alapvető elvárás, amelyhez magas színvonalú képzés…
Tovább olvasom >Kulcsfontosságú a felelős mezőgazdasági vízgazdálkodás az aszályos időszakban
Kiemelten fontos, hogy a magyar mezőgazdaság alkalmazkodni tudjon az éghajlatváltozás…
Tovább olvasom >Innovatív tudásra épít a jövő vadgazdálkodása
A fenntartható vadgazdálkodás napjainkban alapvető elvárás, amelyhez magas színvonalú képzés…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >