Csaknem egyharmadával nőtt a Kométa árbevétele tavaly
Csaknem 30 százalékkal, 75,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét 2022-ben a kaposvári székhelyű Kométa – közölte az olasz családi tulajdonban lévő húsfeldolgozó a BÉT honlapján közzétett éves jelentésében.

Az adózott eredmény kismértékben csökkent, a 2021-es 1,341 milliárdról 1,313 milliárd forintra
A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBIDTA) 3,177 milliárd forintról 2,872 milliárd forintra esett.
Az értékesítés volumene 73 ezerre tonnára csökkent a 2021-es 77,1 ezer tonnáról. A belföldi értékesítés aránya 61 százalék volt, az előző évi 58 százalék után. Az éves belföldi értékesítés volumene 4 százalékkal, az árbevétel 25 százalékkal emelkedett.
A 800 ezres vágókapacitással rendelkező Kométa tavaly 577 ezer sertést dolgozott fel, a 2021-es 616 ezer után, ami a teljes magyarországi vágóhídi kapacitás mintegy 9 százaléka.
A társaság közleménye kiemeli, hogy 2022-ban kedvezőtlen külső gazdasági környezet jellemezte a működést, a rekord szintre emelkedő energiakiadások mellett az alapanyagárak és a szállítási költségek is nőttek.
Az energiaköltségek 2022-ben 4,3 milliárd forintra ugrottak az előző évi 1,3 milliárd forint után.
Az év első felében várható gazdasági lanyhulás ellenére a Kométa idén a termelés növelésével számol. Az exportpiacokon a bővülés kétszámjegyű lehet, volumen és árbevétel szinten egyaránt.
A Kométa a magyar húsipar egyik legnagyobb szereplője, a térség legnagyobb munkáltatója. 2022 végén az átlagos létszám 787 volt. Több száz terméket állítanak elő, amelyek között egyaránt vannak tőkehúsok és különböző húskészítmények.
Kapcsolódó cikkeink
Műtrágya-értékesítés nettó árbevétele 30 százalékkal alacsonyabb 2022 azonos időszakához képest
A műtrágya-forgalmazók 561 ezer tonna műtrágyát értékesítettek közvetlenül mezőgazdasági termelők…
Tovább olvasom >A Henkel növeli a 2023-as bevételi és nyereség-előrejelzéseit
A Csoport árbevétele 2022 első felében szervesen 4,9 százalékkal, mintegy…
Tovább olvasom >Évente megduplázódik a Pápai Hús húsmentes termékei iránti kereslet
A húspótló élelmiszerek a termékek két százalékát teszik ki a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Balogh Levente: a PET a legkörnyezetkímélőbb műanyag
A Brain Bar rendezvényen Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország alapítója…
Tovább olvasom >Idén újra megrendezésre kerül a V-Label Awards – médiatámogatója a Trade magazin
Idén újra megrendezésre kerül a V-Label Awards – médiatámogatója a…
Tovább olvasom >Nem kell félni a Z-generációtól! – Mutatjuk, hogy lesznek a csapat leghatékonyabb tagjai!
Az Y és főként a Z generációk munkaerőpiacra történő érkezése…
Tovább olvasom >