Csaknem egyharmadával nőtt a Kométa árbevétele tavaly
Csaknem 30 százalékkal, 75,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét 2022-ben a kaposvári székhelyű Kométa – közölte az olasz családi tulajdonban lévő húsfeldolgozó a BÉT honlapján közzétett éves jelentésében.
A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBIDTA) 3,177 milliárd forintról 2,872 milliárd forintra esett.
Az értékesítés volumene 73 ezerre tonnára csökkent a 2021-es 77,1 ezer tonnáról. A belföldi értékesítés aránya 61 százalék volt, az előző évi 58 százalék után. Az éves belföldi értékesítés volumene 4 százalékkal, az árbevétel 25 százalékkal emelkedett.
A 800 ezres vágókapacitással rendelkező Kométa tavaly 577 ezer sertést dolgozott fel, a 2021-es 616 ezer után, ami a teljes magyarországi vágóhídi kapacitás mintegy 9 százaléka.
A társaság közleménye kiemeli, hogy 2022-ban kedvezőtlen külső gazdasági környezet jellemezte a működést, a rekord szintre emelkedő energiakiadások mellett az alapanyagárak és a szállítási költségek is nőttek.
Az energiaköltségek 2022-ben 4,3 milliárd forintra ugrottak az előző évi 1,3 milliárd forint után.
Az év első felében várható gazdasági lanyhulás ellenére a Kométa idén a termelés növelésével számol. Az exportpiacokon a bővülés kétszámjegyű lehet, volumen és árbevétel szinten egyaránt.
A Kométa a magyar húsipar egyik legnagyobb szereplője, a térség legnagyobb munkáltatója. 2022 végén az átlagos létszám 787 volt. Több száz terméket állítanak elő, amelyek között egyaránt vannak tőkehúsok és különböző húskészítmények.
Kapcsolódó cikkeink
Új trendek a húsiparban: Az IFFA 2025 a fenntartható fehérjeforrásokra fókuszál
A világ vezető húsipari és fehérjeipari szakkiállítása, az IFFA 2025…
Tovább olvasom >Drágulhat a karácsonyi menü: mire számítsunk az ünnepi időszakban?
Ahogy közeledik az ünnepi időszak, sokan már tervezik a karácsonyi…
Tovább olvasom >Állatfeldolgozás 2024-ben: Növekvő sertés- és baromfivágások, csökkenő szarvasmarha- és juhfeldolgozás
2024 első három negyedévében vegyes eredményeket mutattak a magyar vágóhidakon…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >