Csaknem egyharmadával nőtt a Kométa árbevétele tavaly
Csaknem 30 százalékkal, 75,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét 2022-ben a kaposvári székhelyű Kométa – közölte az olasz családi tulajdonban lévő húsfeldolgozó a BÉT honlapján közzétett éves jelentésében.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/Kepernyofoto-2023-04-01-11.10.49.png)
Az adózott eredmény kismértékben csökkent, a 2021-es 1,341 milliárdról 1,313 milliárd forintra
A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBIDTA) 3,177 milliárd forintról 2,872 milliárd forintra esett.
Az értékesítés volumene 73 ezerre tonnára csökkent a 2021-es 77,1 ezer tonnáról. A belföldi értékesítés aránya 61 százalék volt, az előző évi 58 százalék után. Az éves belföldi értékesítés volumene 4 százalékkal, az árbevétel 25 százalékkal emelkedett.
A 800 ezres vágókapacitással rendelkező Kométa tavaly 577 ezer sertést dolgozott fel, a 2021-es 616 ezer után, ami a teljes magyarországi vágóhídi kapacitás mintegy 9 százaléka.
A társaság közleménye kiemeli, hogy 2022-ban kedvezőtlen külső gazdasági környezet jellemezte a működést, a rekord szintre emelkedő energiakiadások mellett az alapanyagárak és a szállítási költségek is nőttek.
Az energiaköltségek 2022-ben 4,3 milliárd forintra ugrottak az előző évi 1,3 milliárd forint után.
Az év első felében várható gazdasági lanyhulás ellenére a Kométa idén a termelés növelésével számol. Az exportpiacokon a bővülés kétszámjegyű lehet, volumen és árbevétel szinten egyaránt.
A Kométa a magyar húsipar egyik legnagyobb szereplője, a térség legnagyobb munkáltatója. 2022 végén az átlagos létszám 787 volt. Több száz terméket állítanak elő, amelyek között egyaránt vannak tőkehúsok és különböző húskészítmények.
Kapcsolódó cikkeink
Már létezik laborhús, ami olyan, mint az igazi
Dél-koreai kutatók úttörő módszert fejlesztettek ki a mesterséges húsok gyártására,…
Tovább olvasom >HonestFood – hatékonyabb, fenntarthatóbb, igazságosabb rendszer
Az HonestFood koncepció a fenntarthatóságot, az egészséges élelmiszer-termelést, valamint az…
Tovább olvasom >7,2%-os árbevétel-növekedést jelentett a Metro AG a második negyedévben
A Metro AG 7,2%-os forgalomnövekedésről számolt be pénzügyi éve második…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >