Csaknem egyharmadával nőtt a Kométa árbevétele tavaly
Csaknem 30 százalékkal, 75,4 milliárd forintra növelte konszolidált nettó árbevételét 2022-ben a kaposvári székhelyű Kométa – közölte az olasz családi tulajdonban lévő húsfeldolgozó a BÉT honlapján közzétett éves jelentésében.

Az adózott eredmény kismértékben csökkent, a 2021-es 1,341 milliárdról 1,313 milliárd forintra
A kamatfizetés, adózás és amortizáció előtti nyereség (EBIDTA) 3,177 milliárd forintról 2,872 milliárd forintra esett.
Az értékesítés volumene 73 ezerre tonnára csökkent a 2021-es 77,1 ezer tonnáról. A belföldi értékesítés aránya 61 százalék volt, az előző évi 58 százalék után. Az éves belföldi értékesítés volumene 4 százalékkal, az árbevétel 25 százalékkal emelkedett.
A 800 ezres vágókapacitással rendelkező Kométa tavaly 577 ezer sertést dolgozott fel, a 2021-es 616 ezer után, ami a teljes magyarországi vágóhídi kapacitás mintegy 9 százaléka.
A társaság közleménye kiemeli, hogy 2022-ban kedvezőtlen külső gazdasági környezet jellemezte a működést, a rekord szintre emelkedő energiakiadások mellett az alapanyagárak és a szállítási költségek is nőttek.
Az energiaköltségek 2022-ben 4,3 milliárd forintra ugrottak az előző évi 1,3 milliárd forint után.
Az év első felében várható gazdasági lanyhulás ellenére a Kométa idén a termelés növelésével számol. Az exportpiacokon a bővülés kétszámjegyű lehet, volumen és árbevétel szinten egyaránt.
A Kométa a magyar húsipar egyik legnagyobb szereplője, a térség legnagyobb munkáltatója. 2022 végén az átlagos létszám 787 volt. Több száz terméket állítanak elő, amelyek között egyaránt vannak tőkehúsok és különböző húskészítmények.
Kapcsolódó cikkeink
Tíz éven belül jelentősen nő az állati eredetű élelmiszerek globális fogyasztása
A FAO és az OECD friss jelentése szerint a világ…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >