Csaknem 9 százalékkal nőtt a Spar árbevétele tavaly
A Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. 738,9 milliárd forint árbevételt ért el 2020-ban a koronavírus-járvány okozta kihívások ellenére, ez 8,7 százalékos növekedés az előző évhez képest – mondta Heiszler Gabriella, a vállalat ügyvezető igazgatója a cég szerdai online sajtótájékoztatóján.
A társaság 588 üzletet működtetett tavaly év végén, 34 Interspar hipermarketet, 347 szupermarketet és 207 franchise üzletet. A foglalkoztatottak száma meghaladta a 14 ezret, így tavaly év végén ötszázzal többen dolgoztak a cégnél 2019-hez képest.
A beruházások összértéke elérte a 28,7 milliárd forintot 2020-ban, a vállalat bővítette logisztikai központjai területét, fejlesztette üzlethálózatát és új üzemegységgel növelte húsüzemi gyártási kapacitását Perbálon – ismertette Heiszler Gabriella.
Szalay Zsolt, a kereskedelmi üzletlánc ügyvezető igazgatója elmondta, hogy négy új üzletet – két Spar szupermarketet és két City Spar szupermarketet – nyitottak tavaly, országszerte 14 áruházukat újították fel, a franchise-hálózat pedig 21 eladóhellyel bővült.
Az ügyvezető igazgató a vállalat által végzett korszerűsítések között említette, hogy már minden Intersparban és csaknem 90 szupermarketben vannak önkiszolgáló kasszák. Folytatják ezek telepítését, mert a vásárlók körében nagyon népszerűek, átlagosan a fizetési tranzakciók harmada az önkiszolgáló kasszáknál történik azokban az üzletekben, ahol elérhető ez a lehetőség – közölte.
A Spar franchise üzletága nyolc éve indult, tavaly már 1800 embernek adott munkát, és az éves forgalom meghaladta a 67 milliárd forintot. Mint Szalay Zsolt elmondta, nagy az érdeklődés a lehetséges partnerek részéről, így idén újabb üzletek és benzinkutak csatlakoznak majd a hálózathoz.
A vállalat 2019-ben csaknem egymilliárd forintos fejlesztéssel indította el online áruházát, amelyet jelenleg mintegy 2 millió ember érhet el Magyarországon. Tavaly a járvány miatt ugrásszerűen megnőttek a rendelések, ezért egyebek mellett emelték az itt dolgozók létszámát és bővítették a kiszállítási idősávokat. Ebben az évben további fejlesztéseket terveznek ezen a területen, ennek részleteit a közeljövőben ismertetik – tette hozzá az ügyvezető igazgató.
Heiszler Gabriella elmondta: a vállalat 2004 óta működő bicskei Regnum Húsüzeme 45,7 milliárd forintos nettó forgalmat ért el tavaly, ezzel Magyarország legnagyobb húsipari cégei között van. Az egyre növekvő kereslet miatt a gyártási kapacitás bővítése mellett döntöttek, megvásárolták a Zimbo Kft. perbáli üzemegységét, ahol tavaly novemberben indították a termelést.
Bicskén és Üllőn is bővítették a Spar logisztikai központját tavaly, erre a beruházásra a termékválaszték bővítése miatt volt szükség – jelezte.
A vállalat 126 milliárd forintnyi beruházást valósított meg az elmúlt öt évben Magyarországon – összegezte az ügyvezető igazgató.
Heiszler Gabriella kiemelte azt is, hogy a Sparnak már több mint 3000 sajátmárkás terméke van. Hozzátette, hogy kiemelten fontosnak tekintik a hazai termékek forgalmazását.
Kérdésekre válaszolva elmondta: az online forgalom a jelentős erősödés mellett is egy közepes budapesti üzlet éves forgalmát éri el jelenleg, a további fejlesztések eredményeképpen középtávon a vállalat éves árbevételének 5-6 százalékát adhatja az online shop.
A járvány miatti változások között említette, hogy a vásárlók ritkábban mennek be az üzletekbe, ugyanakkor többet vásárolnak. Az iskolák bezárása és a gyakorivá váló otthoni munkavégzés miatt is változnak a vásárlási szokások, a belvárosi üzletekben általában kisebb a forgalom a megszokottnál. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Digitális ugrás a HR-ben – mesterséges intelligenciával és e-learninggel újít a SPAR
Új karrieroldallal, toborzási rendszerrel és e-learning lehetőségekkel várja munkavállalóit a…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyedi koncepcióval nyílt Mango üzlet az Allee-ban
Új helyszínen, friss belső dizájnnal nyitotta meg újra üzletét a…
Tovább olvasom >Több mint 4000 drogériatermékre kínál 30%-os kedvezményt a Tesco
Június 5-től több mint 4000 szépségápolási, vegyi- és papírárutermék kapható…
Tovább olvasom >Történelmi zuhanás: összeomlott a Wizz Air árfolyama a gyenge gyorsjelentés után
Drámai árfolyameséssel reagált a piac a Wizz Air legfrissebb gyorsjelentésére:…
Tovább olvasom >