Közel a felével nőtt a kiskereskedelmi láncok forgalma március második hetében
A kiskereskedelmi láncok adatai szerint 56,9 milliárd forintot hagytak a vásárlók az élelmiszerüzletekben és a drogériákban a március 9-15. közötti héten, 47 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
A Nielsen piackutató pénteki közleménye szerint az iskolák digitális tanmenetre történő átállása és az általánosan ajánlott otthoni munkavégzés hatására a magyar fogyasztók elözönlötték a kiskereskedelmi egységeket. Míg a február végi, első felvásárlási roham a tartós élelmiszerek beszerzéséről szólt, addig a 11. hét a vegyi áruk felhalmozását is magával hozta.
A kimagaslóan teljesítő élelmiszerkategóriák között a cukor megtartotta vezető szerepét a 11. héten is, értékbeli forgalma háromszorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest. Szintén csaknem a háromszorosára ugrott a szószok és száraztészták értékbeli forgalma is, illetve a liszt és rizs forgalmi adatai is rekordeladásokat mutattak. Erre az öt kategóriára összesen csaknem 2,8 milliárd forintot költöttek a vásárlók a vizsgált időszakban.
A vegyi áruk között a vitaminok taroltak, értékbeli eladásuk megnégyszereződött a 11. héten a tavalyi azonos időszakhoz képest. A tisztítószerek és szappanok forgalma szintén a négyszeresére nőtt.
A vécépapír forgalma a 9. és 10. héten még nem ugrott meg, de a 11. héten csúcsokat döntött, csaknem háromszor annyit költöttek erre a termékre a fogyasztók, mint a tavalyi azonos időszakban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >Jelentős árcsökkentésbe kezd a PENNY – közel 170 háztartási termék ára mérséklődik
Május 30-tól újabb, nagyszabású árcsökkentést indított a PENNY Magyarország, amely…
Tovább olvasom >Fél évszázad után lecserélik a vonalkódokat
Hamarosan új korszak kezdődik a kiskereskedelemben: világszerte bevezetik a GS1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >