Közel a felével nőtt a kiskereskedelmi láncok forgalma március második hetében
A kiskereskedelmi láncok adatai szerint 56,9 milliárd forintot hagytak a vásárlók az élelmiszerüzletekben és a drogériákban a március 9-15. közötti héten, 47 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
A Nielsen piackutató pénteki közleménye szerint az iskolák digitális tanmenetre történő átállása és az általánosan ajánlott otthoni munkavégzés hatására a magyar fogyasztók elözönlötték a kiskereskedelmi egységeket. Míg a február végi, első felvásárlási roham a tartós élelmiszerek beszerzéséről szólt, addig a 11. hét a vegyi áruk felhalmozását is magával hozta.
A kimagaslóan teljesítő élelmiszerkategóriák között a cukor megtartotta vezető szerepét a 11. héten is, értékbeli forgalma háromszorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest. Szintén csaknem a háromszorosára ugrott a szószok és száraztészták értékbeli forgalma is, illetve a liszt és rizs forgalmi adatai is rekordeladásokat mutattak. Erre az öt kategóriára összesen csaknem 2,8 milliárd forintot költöttek a vásárlók a vizsgált időszakban.
A vegyi áruk között a vitaminok taroltak, értékbeli eladásuk megnégyszereződött a 11. héten a tavalyi azonos időszakhoz képest. A tisztítószerek és szappanok forgalma szintén a négyszeresére nőtt.
A vécépapír forgalma a 9. és 10. héten még nem ugrott meg, de a 11. héten csúcsokat döntött, csaknem háromszor annyit költöttek erre a termékre a fogyasztók, mint a tavalyi azonos időszakban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Az EU kiskereskedelmi kiadásainak aránya tovább csökken: jelentés a GfK-tól
A GfK legfrissebb tanulmánya szerint az Európai Unió kiskereskedelmi kiadásainak…
Tovább olvasom >Több ezer eladó fog hiányozni a német kiskereskedelmi szektorból 2027-re
A német élelmiszer-kiskereskedelmi ágazatban 2027-re hatalmas hiány várható szakképzett munkaerőből,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >A 3,01 literes üdítőspalackok vitája: nem szándékos rendszerkerülés, hanem átmeneti megoldás
A magyar piacon megjelenő, 3,01 literes üdítőspalackok körüli vita kapcsán…
Tovább olvasom >