Csaknem 5%-ot zsugorodott az FMCG januárban
A KSH adatai szerint 2023. januárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint 3,9, naptárhatástól megtisztítva 4,5%-kal csökkent az előző év azonos időszakihoz képest. Az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes üzletekben 4,8, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 1,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 9,7%-kal csökkent az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene.
Az élelmiszer-kiskereskedelem 76%-át adó élelmiszerjellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 6,7%-kal kisebb lett, míg az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 0,3%-kal emelkedett. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 1,5%-kal csökkent.
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 8,6%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 7,6%-kal csökkent.
2023. januárban az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1333 milliárd forintot ért el. Ennek 48%-a az élelmiszer- és élelmiszerjellegű vegyes üzletekben, 34%-a a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 18%-a az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
//
A cikk a Trade magazin 2023/4. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605…
Tovább olvasom >A marhahúsimport volumene 24 százalékkal bővült
A KSH adatai alapján Magyarország élőmarha-exportja 2024 januárjában 6,2 százalékkal…
Tovább olvasom >Kiberül vagy magyarul?
Sokszor jut eszünkbe értetlenségünkben a kiberbiztonság és az AI kapcsán,…
Tovább olvasom >További cikkeink
1,1 milliárd dolláros megállapodást kötött a Coca-Cola és a Microsoft
Az italgyártó már közel egy éve dolgozik a generatív mesterséges…
Tovább olvasom >Tízből hat Z-generációs vásárlónak a felhasználói élmény és a megbízható értékelések a legfontosabbak
Több mint 75% vásárláskor az értékelésekre és az ügyfélszolgálatra támaszkodik…
Tovább olvasom >A francia szupermarketeknek tájékoztatniuk kell a vásárlókat a termékméret csökkentésről
Július 1-jétől a francia szupermarketeknek ún. „zsugorflációs”tájékoztatási kötelezettsége van, azaz…
Tovább olvasom >