Csaknem 26 százalékkal nőtt az orosz-kínai kereskedelem az év első harmadában
Oroszország és Kína kereskedelmi forgalma január-áprilisban 25,9 százalékkal, 51,09 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest – jelentette hétfőn a TASZSZ orosz hírügynökség a kínai vámfőigazgatóságra hivatkozva.

Negyedével nőtt az orosz-kínai külkereskedelem
A közzétett adatok szerint a Kínából Oroszországba irányuló export négy hónap alatt 11,3 százalékkal, mintegy 20,24 milliárd dollárral nőtt, az orosz áruk és szolgáltatások kínai behozatala pedig 37,8 százalékkal, 30,85 milliárd dollárral emelkedett. Az orosz többlet január-áprilisban elérte a 10,61 milliárd dollárt, ami a 2,77-szerese a 2021 azonos időszakának. Csak áprilisban a két ország közötti kereskedelem értéke 12,69 milliárd dollár volt, ami 8,7 százalékos növekedést jelent márciushoz képest.
Az Oroszországból Kínába importált áruk értékének mintegy 70 százalékát a kőolaj, a földgáz és a szén teszi ki, de fontos tételt képez még a réz és rézérc, a fa, az üzemanyag és a halászati termékek. Kína exportjának jelentős részét okostelefonok, ipari és speciális berendezések, gyermekjátékok, lábbelik, járművek, légkondicionálók és számítógépek teszik ki.
Az Oroszországi Föderáció és Kína közötti kereskedelem 2020-ban 2,9 százalékkal (107,76 milliárd dollárra) csökkent a koronavírus világjárvány miatt, 2021-ben viszont pedig 35,8 százalékkal nőtt, és elérte a 146,88 milliárd dolláros rekordot. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Vámmentességet kapott több francia konyakmárka Kínában, de nem mindenki örül
Szombattól életbe lépett Kínában az Európai Unióból származó brandy-importra kivetett,…
Tovább olvasom >Kína dömpingellenes intézkedéseket vezet be az unióból importált borpárlatokra
A kínai kereskedelmi minisztérium pénteken dömpingellenes intézkedéseket jelentett be az…
Tovább olvasom >A magyar fejlesztésű csökkentett deutériumtartalmú termékek sikere Kínában
A HYD Rákkutató és Gyógyszerfejlesztő Kft. Preventa csökkentett deutériumtartalmú ivóvíz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >