Csaknem 26 százalékkal nőtt az orosz-kínai kereskedelem az év első harmadában
Oroszország és Kína kereskedelmi forgalma január-áprilisban 25,9 százalékkal, 51,09 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest – jelentette hétfőn a TASZSZ orosz hírügynökség a kínai vámfőigazgatóságra hivatkozva.
A közzétett adatok szerint a Kínából Oroszországba irányuló export négy hónap alatt 11,3 százalékkal, mintegy 20,24 milliárd dollárral nőtt, az orosz áruk és szolgáltatások kínai behozatala pedig 37,8 százalékkal, 30,85 milliárd dollárral emelkedett. Az orosz többlet január-áprilisban elérte a 10,61 milliárd dollárt, ami a 2,77-szerese a 2021 azonos időszakának. Csak áprilisban a két ország közötti kereskedelem értéke 12,69 milliárd dollár volt, ami 8,7 százalékos növekedést jelent márciushoz képest.
Az Oroszországból Kínába importált áruk értékének mintegy 70 százalékát a kőolaj, a földgáz és a szén teszi ki, de fontos tételt képez még a réz és rézérc, a fa, az üzemanyag és a halászati termékek. Kína exportjának jelentős részét okostelefonok, ipari és speciális berendezések, gyermekjátékok, lábbelik, járművek, légkondicionálók és számítógépek teszik ki.
Az Oroszországi Föderáció és Kína közötti kereskedelem 2020-ban 2,9 százalékkal (107,76 milliárd dollárra) csökkent a koronavírus világjárvány miatt, 2021-ben viszont pedig 35,8 százalékkal nőtt, és elérte a 146,88 milliárd dolláros rekordot. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az AI-ban látják az értékesítés növelésének jövőjét a kínai kereskedők
A kínai e-kereskedelmi szektor egyre nagyobb mértékben alkalmazza a mesterséges…
Tovább olvasom >Májustól akár felszámolással is járhat az Oroszország elleni EU-szankciók megsértése
Az Európai Unió (EU) idén áprilisban elfogadott, és 2025 májusáig…
Tovább olvasom >Egymilliárd dolláros iparággá válhat a közösségi kereskedelem 2028-ra
Egy új tanulmány szerint a közösségi kereskedelmi (social commerce) piac…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >