Csaknem 26 százalékkal nőtt az orosz-kínai kereskedelem az év első harmadában
Oroszország és Kína kereskedelmi forgalma január-áprilisban 25,9 százalékkal, 51,09 milliárd dollárra nőtt az előző év azonos időszakához képest – jelentette hétfőn a TASZSZ orosz hírügynökség a kínai vámfőigazgatóságra hivatkozva.

Negyedével nőtt az orosz-kínai külkereskedelem
A közzétett adatok szerint a Kínából Oroszországba irányuló export négy hónap alatt 11,3 százalékkal, mintegy 20,24 milliárd dollárral nőtt, az orosz áruk és szolgáltatások kínai behozatala pedig 37,8 százalékkal, 30,85 milliárd dollárral emelkedett. Az orosz többlet január-áprilisban elérte a 10,61 milliárd dollárt, ami a 2,77-szerese a 2021 azonos időszakának. Csak áprilisban a két ország közötti kereskedelem értéke 12,69 milliárd dollár volt, ami 8,7 százalékos növekedést jelent márciushoz képest.
Az Oroszországból Kínába importált áruk értékének mintegy 70 százalékát a kőolaj, a földgáz és a szén teszi ki, de fontos tételt képez még a réz és rézérc, a fa, az üzemanyag és a halászati termékek. Kína exportjának jelentős részét okostelefonok, ipari és speciális berendezések, gyermekjátékok, lábbelik, járművek, légkondicionálók és számítógépek teszik ki.
Az Oroszországi Föderáció és Kína közötti kereskedelem 2020-ban 2,9 százalékkal (107,76 milliárd dollárra) csökkent a koronavírus világjárvány miatt, 2021-ben viszont pedig 35,8 százalékkal nőtt, és elérte a 146,88 milliárd dolláros rekordot. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Eladja orosz üzletét az Imperial Brands
A korábban Imperial Tobacco Groupként ismert Imperial Brands oroszországi befektetőknek…
Tovább olvasom >Elindult a gabonaexport az Azovi-tengeren
Oroszország közlése szerint elindult a gabona és az olajos magvak…
Tovább olvasom >Fitch: az inflációs nyomás lassítja az idei világgazdasági növekedést
Az egyre intenzívebb globális inflációs nyomás keresleti hatásai és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elindult a hazai dinnyeszezon
Elindult a hazai dinnyeszezon, az elmúlt néhány évvel ellentétben jó…
Tovább olvasom >Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb versenyelőny
Az ügyfélélmény (customer experience, CX) ma már az egyik legfontosabb…
Tovább olvasom >Borús nyárkezdetet jelez Németországnak a DIW konjunktúra-barométere
Nem kecsegteti derűs kilátásokkal a német gazdaságot a második negyedévre…
Tovább olvasom >