Csaknem 20 százalékkal nőtt az IKEA Magyarország árbevétele tavaly
Az IKEA Magyarország a 2022-es pénzügyi évben 130 milliárd forint forgalmat ért el, amely csaknem 20 százalékos növekedés az előző évhez képest, az online értékesítés pedig ennél is nagyobb ütemben, 34 százalékkal nőtt – közölte a lakberendezési áruházlánc az MTI-vel csütörtökön.
Az áruházakban 3,5 millió vásárlót fogadtak, az online vásárlás részesedése pedig 21,6 százalékos volt, megközelítőleg minden ötödik vásárló az online rendelést választotta.
Azt írták: szép eredményt ért el az IKEA Magyarország 1730 munkatársának köszönhetően, annak ellenére, hogy kihívásokkal teli év volt a tavalyi. Az áruházakba tavaly az előző évinél 1 millióval több, 8 millió látogató érkezett, az IKEA.hu weboldal 12,7 millió egyedi látogatót regisztrált, 66 százalékukat mobileszközről. Az IKEA Family klub is tovább növekedett, a pénzügyi év végére több mint 1,2 millió tagot számlált – közölték.
Az IKEA célja, hogy a házhoz szállítással vásárolt termékeknél a kiszállítások 25 százaléka elektromos járművekkel történjen. A vállalat elkötelezett a fenntarthatóság mellett és folyamatosan dolgozik azon, hogy teljesítse ezt. Az IKEA 18 új elektromos járművet szerez be ebben az évben a csehországi, magyarországi és szlovákiai régióban.
Az IKEA tervezőstúdió nyitását tervezi Debrecenben 2023 első fél évében. Az itt dolgozó munkatársak lakberendezési tanácsadással segítik majd az érdeklődőket, valamint a rendelési folyamat során is támogatják a vásárlókat.
Az első negyedévben bevezetnek egy új vásárlási folyamatot, szkenneld és vedd néven. A vásárlók az IKEA alkalmazás segítségével a vásárlás közben beszkennelhetik a bevásárlókocsiba kerülő termékeket, majd egyszerűen kifizethetik azokat. Ezzel a lehetőséggel elkerülhetik a kasszák előtt történő sorban állást.
Az IKEA márkanév alatt több vállalat működik, több tulajdonossal. Az IKEA-t 1943-ban alapították Svédországban. Az IKEA 32 piacon végzett kiskereskedelmi tevékenységével az Ingka Csoport a legnagyobb IKEA kiskereskedő és az IKEA kiskereskedelmi forgalmának 90 százalékát adja. Az Ingka Csoport birtokolja és üzemelteti az IKEA értékesítési csatornákat az Inter IKEA Systems B.V.-vel kötött franchise-megállapodások alapján.
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >Az IKEA új kollekciója elhozza otthonainkba a svéd természetet
A gyermekeknek szóló, SKOGSDUVA kollekciót a varázslatos svéd erdők ihlették,…
Tovább olvasom >Itt az IKEA karácsonyi kalendáriuma: Drágulás és meglepetések
Az IKEA karácsonyi kalendáriuma, a „Vintersaga” idén is kapható a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Helyben, személyesen tájékozódhatnak a gazdálkodók
Ismeretterjesztő, országjáró körutat szervez október-novemberben az új agrártámogatási ciklus kapcsán…
Tovább olvasom >WHO: A tápértékjelölő címkéknek az élelmiszercsomagolás front oldalán lenne a helye
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) azt javasolja, hogy a tápértékre vonatkozó…
Tovább olvasom >Hamarosan megérkezik Európába a Lidl Scan&Go
Hamarosan bevezetheti a Lidl a Scan&Go funkciót Európában, amely lehetővé teszi,…
Tovább olvasom >