Csak minimálisan csökkent az ételízesítő-piac
Az átlagosnál kedvezőbben alakul az ételízesítő kiskereskedelmi forgalma: Értékben ugyanis csupán 1 százalékkal csökkent a bolti eladás 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Az éves piac mérete még mindig meghaladja a 6 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Mennyiségben 2 százalék mínuszt regisztráltunk.A bolttípusok trendjeinél szembetűnik, hogy a hipermarketek piaci részesedése mennyiségben is, értékben is nőtt, egyik évről a másikra. Javult az 51–200 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója is. Az egy kilogrammra jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár stabil maradt, egyik év február–március periódusáról a másikra.
Ugyanakkor a kereskedelmi márkák részaránya az értékben mért forgalomból 15-ről 16 százalékra nőtt. A kiszerelések közül a 301–500 grammos piaci részesedése mennyiségben jelentősen emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ez az év már valóban az adatmenedzsment éve lesz
Az élelmiszer-kiskereskedelmi szektor sikere idén nagyban múlhat az árképzés, az…
Tovább olvasom >DLA Piper Hungary/Omnibusz javaslat: szükséges egyszerűsítés vagy visszalépés a fenntarthatósági törekvésekben?
Február 26-án hivatalosan is elérhetővé vált a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségek…
Tovább olvasom >Slow Food Deutschland: nem a rovarok fogyasztása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése lehet a megoldás
Kritikát fogalmazott meg a Slow Food Deutschland a rovarok Európában…
Tovább olvasom >