Csak minimálisan csökkent az ételízesítő-piac
Az átlagosnál kedvezőbben alakul az ételízesítő kiskereskedelmi forgalma: Értékben ugyanis csupán 1 százalékkal csökkent a bolti eladás 2009. április–2010. márciusban, az előző hasonló időszakhoz képest. Az éves piac mérete még mindig meghaladja a 6 milliárd forintot, a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Mennyiségben 2 százalék mínuszt regisztráltunk.A bolttípusok trendjeinél szembetűnik, hogy a hipermarketek piaci részesedése mennyiségben is, értékben is nőtt, egyik évről a másikra. Javult az 51–200 négyzetméteres üzletek piaci pozíciója is. Az egy kilogrammra jutó, mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár stabil maradt, egyik év február–március periódusáról a másikra.
Ugyanakkor a kereskedelmi márkák részaránya az értékben mért forgalomból 15-ről 16 százalékra nőtt. A kiszerelések közül a 301–500 grammos piaci részesedése mennyiségben jelentősen emelkedett.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >