Csak kisebb hiányosságokat találtak a fogyasztóvédők a Sziget fesztiválon
A vállalkozások döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét a Sziget fesztiválon, a Fővárosi Kormányhivatal mindössze kisebb hiányosságokat állapított meg, amelyeket még az ellenőrzések alatt pótoltak a vállalkozások.
A Fővárosi Kormányhivatal szakemberei 169 ellenőrzést végeztek a Sziget fesztivál területén tevékenykedő vendéglátók, ajándék- és ruhaüzletek, valamint mutatványos eszközök üzemeltetői körében, és 18 esetben állapítottak meg olyan, többnyire csekélyebb súlyú hiányosságokat – például hiányos árfeltüntetés, hiányos üzemeltetői adatok –, amelyek azonnal, még az ellenőrzések alatt orvosolhatók voltak – közölte a kormányhivatal. A gazdasági társaságok döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét, fogyasztói bejelentés nem érkezett a Szigeten működő vállalkozásokkal kapcsolatban.
A közlemény ismerteti: az ideiglenesen felállított szórakoztató-berendezések üzemeltetőit a balesetmentes használat érdekében jogszabály kötelezi arra, hogy használat előtt és meghatározott időszakokban műszaki vizsgálatnak vessék alá a berendezéseket, a hibákról és a javításokról üzemeltetési naplót vezessenek. A Szigeten felállított mutatványos-berendezések mindegyike rendelkezett megfelelőségi tanúsítvánnyal. A fogyasztóvédők három vállalkozásnál állapítottak meg a helyszínen pótolható hiányosságokat: két esetben nem vezették az üzemeltetési naplót, míg egy esetben hiányoztak a berendezésen feltüntetendő adatok.
A Szigetre települt dohányboltok a tavalyihoz hasonló rendszerben működtek, azaz még az üzletek bejárata előtt biztonsági emberek ellenőrizték az összes belépő igazolványát, kizárva még a lehetőségét is a fiatalkorúak bejutásának, ennek köszönhetően nem állapítottak meg fiatalkorú kiszolgálása miatti jogsértést a fogyasztóvédelmi szakemberek.
A kormányhivatal kiemelte: a vállalkozások együttműködőek, és nagy arányban vesznek részt a fesztivált megelőző, immár hagyományos szakmai felkészítő hatósági tájékoztatáson, így a fogyasztóvédelmi szempontból felmerülő hiányosságok többsége csekélyebb súlyú és azonnal orvosolható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A GVH több mint 35 millió forintra bírságolta a Foodora ételrendelési portált, mert megtévesztette a fogyasztókat
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora, ezért több mint 35 millió…
Tovább olvasom >NKFH: Cape Herb & Spice őrlőfejes fűszereket hívott vissza a forgalmazó
Cape Herb & Spice őrlőfejes fűszereket hívott vissza a forgalmazó,…
Tovább olvasom >Mit vizsgál a Fogyasztóvédelem 2025-ben?
A fogyasztóvédelmi hatóság 2025. évi Ellenőrzési és Vizsgálati Programja tartalmazza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >