Csak kisebb hiányosságokat találtak a fogyasztóvédők a Sziget fesztiválon
A vállalkozások döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét a Sziget fesztiválon, a Fővárosi Kormányhivatal mindössze kisebb hiányosságokat állapított meg, amelyeket még az ellenőrzések alatt pótoltak a vállalkozások.
A Fővárosi Kormányhivatal szakemberei 169 ellenőrzést végeztek a Sziget fesztivál területén tevékenykedő vendéglátók, ajándék- és ruhaüzletek, valamint mutatványos eszközök üzemeltetői körében, és 18 esetben állapítottak meg olyan, többnyire csekélyebb súlyú hiányosságokat – például hiányos árfeltüntetés, hiányos üzemeltetői adatok –, amelyek azonnal, még az ellenőrzések alatt orvosolhatók voltak – közölte a kormányhivatal. A gazdasági társaságok döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét, fogyasztói bejelentés nem érkezett a Szigeten működő vállalkozásokkal kapcsolatban.
A közlemény ismerteti: az ideiglenesen felállított szórakoztató-berendezések üzemeltetőit a balesetmentes használat érdekében jogszabály kötelezi arra, hogy használat előtt és meghatározott időszakokban műszaki vizsgálatnak vessék alá a berendezéseket, a hibákról és a javításokról üzemeltetési naplót vezessenek. A Szigeten felállított mutatványos-berendezések mindegyike rendelkezett megfelelőségi tanúsítvánnyal. A fogyasztóvédők három vállalkozásnál állapítottak meg a helyszínen pótolható hiányosságokat: két esetben nem vezették az üzemeltetési naplót, míg egy esetben hiányoztak a berendezésen feltüntetendő adatok.
A Szigetre települt dohányboltok a tavalyihoz hasonló rendszerben működtek, azaz még az üzletek bejárata előtt biztonsági emberek ellenőrizték az összes belépő igazolványát, kizárva még a lehetőségét is a fiatalkorúak bejutásának, ennek köszönhetően nem állapítottak meg fiatalkorú kiszolgálása miatti jogsértést a fogyasztóvédelmi szakemberek.
A kormányhivatal kiemelte: a vállalkozások együttműködőek, és nagy arányban vesznek részt a fesztivált megelőző, immár hagyományos szakmai felkészítő hatósági tájékoztatáson, így a fogyasztóvédelmi szempontból felmerülő hiányosságok többsége csekélyebb súlyú és azonnal orvosolható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit vizsgál a Fogyasztóvédelem 2025-ben?
A fogyasztóvédelmi hatóság 2025. évi Ellenőrzési és Vizsgálati Programja tartalmazza…
Tovább olvasom >Rigó Csaba Balázs: több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki 2024-ben a GVH
Több mint négymilliárd forint bírságot szabott ki idén a Gazdasági…
Tovább olvasom >NGM: a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói jogok érvényesülését
A kormányhivatalok munkatársai a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl a 2025-ös férfi kézilabda-bajnokság ™ partnere
A Lidl továbbra is támogatja a kézilabda-közösséget és a 2025-ös…
Tovább olvasom >Színpadon a Halott Pénz: megérkezett az Unicum Akusztik 4. adása!
Különleges hangulatot és izgalmas kollaborációt csempész a télbe az Unicum…
Tovább olvasom >Hamis JYSK webshopok terjednek az interneten: ezekről ismerhetők fel a csalók
Online vásárolni meglehetősen egyszerű és kényelmes, azonban sajnos gyakran kockázatokat…
Tovább olvasom >