Csak kisebb hiányosságokat találtak a fogyasztóvédők a Sziget fesztiválon
A vállalkozások döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét a Sziget fesztiválon, a Fővárosi Kormányhivatal mindössze kisebb hiányosságokat állapított meg, amelyeket még az ellenőrzések alatt pótoltak a vállalkozások.
A Fővárosi Kormányhivatal szakemberei 169 ellenőrzést végeztek a Sziget fesztivál területén tevékenykedő vendéglátók, ajándék- és ruhaüzletek, valamint mutatványos eszközök üzemeltetői körében, és 18 esetben állapítottak meg olyan, többnyire csekélyebb súlyú hiányosságokat – például hiányos árfeltüntetés, hiányos üzemeltetői adatok –, amelyek azonnal, még az ellenőrzések alatt orvosolhatók voltak – közölte a kormányhivatal. A gazdasági társaságok döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét, fogyasztói bejelentés nem érkezett a Szigeten működő vállalkozásokkal kapcsolatban.
A közlemény ismerteti: az ideiglenesen felállított szórakoztató-berendezések üzemeltetőit a balesetmentes használat érdekében jogszabály kötelezi arra, hogy használat előtt és meghatározott időszakokban műszaki vizsgálatnak vessék alá a berendezéseket, a hibákról és a javításokról üzemeltetési naplót vezessenek. A Szigeten felállított mutatványos-berendezések mindegyike rendelkezett megfelelőségi tanúsítvánnyal. A fogyasztóvédők három vállalkozásnál állapítottak meg a helyszínen pótolható hiányosságokat: két esetben nem vezették az üzemeltetési naplót, míg egy esetben hiányoztak a berendezésen feltüntetendő adatok.
A Szigetre települt dohányboltok a tavalyihoz hasonló rendszerben működtek, azaz még az üzletek bejárata előtt biztonsági emberek ellenőrizték az összes belépő igazolványát, kizárva még a lehetőségét is a fiatalkorúak bejutásának, ennek köszönhetően nem állapítottak meg fiatalkorú kiszolgálása miatti jogsértést a fogyasztóvédelmi szakemberek.
A kormányhivatal kiemelte: a vállalkozások együttműködőek, és nagy arányban vesznek részt a fesztivált megelőző, immár hagyományos szakmai felkészítő hatósági tájékoztatáson, így a fogyasztóvédelmi szempontból felmerülő hiányosságok többsége csekélyebb súlyú és azonnal orvosolható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megváltozott fogyasztói szokások, változó fogyasztóvédelmi szabályok
Az idei évkezdés a leárazásokon és az új kollekciókon túl…
Tovább olvasom >A fogyasztóvédelmi felelősségről szervezett online workshopot a GVH
Online workshop keretében vitatták meg a fogyasztóvédelmi felelősség legaktuálisabb kérdéseit…
Tovább olvasom >Még sosem volt annyi visszaélés a német boltokban, mint tavaly
A vásárlók rendszerint ráfizetnek a multik újabb és újabb trükkjeire,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >