Csak kisebb hiányosságokat találtak a fogyasztóvédők a Sziget fesztiválon
A vállalkozások döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét a Sziget fesztiválon, a Fővárosi Kormányhivatal mindössze kisebb hiányosságokat állapított meg, amelyeket még az ellenőrzések alatt pótoltak a vállalkozások.
A Fővárosi Kormányhivatal szakemberei 169 ellenőrzést végeztek a Sziget fesztivál területén tevékenykedő vendéglátók, ajándék- és ruhaüzletek, valamint mutatványos eszközök üzemeltetői körében, és 18 esetben állapítottak meg olyan, többnyire csekélyebb súlyú hiányosságokat – például hiányos árfeltüntetés, hiányos üzemeltetői adatok –, amelyek azonnal, még az ellenőrzések alatt orvosolhatók voltak – közölte a kormányhivatal. A gazdasági társaságok döntő többsége a jogszabályoknak megfelelően végezte tevékenységét, fogyasztói bejelentés nem érkezett a Szigeten működő vállalkozásokkal kapcsolatban.
A közlemény ismerteti: az ideiglenesen felállított szórakoztató-berendezések üzemeltetőit a balesetmentes használat érdekében jogszabály kötelezi arra, hogy használat előtt és meghatározott időszakokban műszaki vizsgálatnak vessék alá a berendezéseket, a hibákról és a javításokról üzemeltetési naplót vezessenek. A Szigeten felállított mutatványos-berendezések mindegyike rendelkezett megfelelőségi tanúsítvánnyal. A fogyasztóvédők három vállalkozásnál állapítottak meg a helyszínen pótolható hiányosságokat: két esetben nem vezették az üzemeltetési naplót, míg egy esetben hiányoztak a berendezésen feltüntetendő adatok.
A Szigetre települt dohányboltok a tavalyihoz hasonló rendszerben működtek, azaz még az üzletek bejárata előtt biztonsági emberek ellenőrizték az összes belépő igazolványát, kizárva még a lehetőségét is a fiatalkorúak bejutásának, ennek köszönhetően nem állapítottak meg fiatalkorú kiszolgálása miatti jogsértést a fogyasztóvédelmi szakemberek.
A kormányhivatal kiemelte: a vállalkozások együttműködőek, és nagy arányban vesznek részt a fesztivált megelőző, immár hagyományos szakmai felkészítő hatósági tájékoztatáson, így a fogyasztóvédelmi szempontból felmerülő hiányosságok többsége csekélyebb súlyú és azonnal orvosolható. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: bio baromfivirslit hívott vissza a Müller
A minőségmegőrzési idő lejárta előtti romlás kockázata miatt a Müller…
Tovább olvasom >