Csak az LCD- és plazmatévék tudtak növekedni

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 27. 08:00

Az idei év első félévében a szórakoztató elektronikai cikkek piaca az előző év hasonló időszakához képest értékben és volumenben is közel azonos mértékben, 25 százalékkal csökkent. A fogyasztói árak eközben os átlagosan 1 százalékkal csökkentek, derül ki a GfK Hungária legfrissebb felméréséből.A piaci átlaggal megegyező vagy annál nagyobb szintű visszaesést mutatnak a régebbi technológiát megtestesítő termékkategóriák. Ezek az audio-szegmensben a hordozható CD-lejátszók és rádiós magnók, az erősítők, az audio- és házimozirendszerek és az autóhifik. A videó-szegmensben a legnagyobb (darabszámban 55 százalékos) zuhanást a katódsugárcsöves színes televíziók árucsoportja mutatta fel, ezt követi az MP3/MP4-lejátszók 33 százalékos visszaesése. A DVD-lejátszók/felvevők, a hordozható autónavigációk és a digitális videókamerák 23-28 százalékos csökkenése sem fest pozitív képet az első félév történéseiről.
A negatív tendenciák alól egyetlen kivétel akadt: a síkpaneles LCD- és plazmatelevíziók kategóriája, amely darab alapon 8 százalékkal növekedett, értékben azonban itt is negatív irányú folyamat következett be.
Érdemes megemlíteni, hogy a GfK Hungária által mért, úgynevezett barnaáru-piacon (amely 14 árucsoportot foglal magában) az LCD/PDP-televízió a legnagyobb súllyal rendelkező kategóriává nőtte ki magát, érték alapú részaránya 41 százalékról 50 százalékra nőtt. Az érték alapján összeállított eladási rangsor második fokára a DVD-lejátszók kerültek, a 3. helyezést pedig a hordozható autónavigációs készülékek érték el, igaz, jelentős árcsökkenéssel.

Kapcsolódó cikkeink