Így fejleszd a display-det!
A ROI-számításból már tudjuk, hogy egy promóciós kampány lehető legmagasabb megtérüléséhez milyen kulcstényezőket kell figyelembe vennünk a tervezés során. Ezek egyike a hatékony eladásösztönző display-k alkalmazása. Ahhoz, hogy egy POS-eszköz elérje a célját, és minél több vásárlást generáljon, elengedhetetlen az átgondolt fejlesztés. A SHOP! 2017-ben közzétett ROI összeállítása alapján egy 9 pontból álló útmutatóval nyújtunk ehhez segítséget.
1. A design szólítja meg a célcsoportot
A designtervezés előtt már ismernünk kell célcsoportunkat. Kik ők, mi a fontos számukra, hogyan gondolkodnak, hol és hogyan vásárolnak. Csak ezek ismeretében tudunk olyan megjelenést adni display-nknek, ami megragadja jövőbeli vásárlóink figyelmét. Ne feledjük, az áruházi „display-zajban” erre kevesebb mint 1 másodpercünk van!
2. Igazodjunk a kereskedelmi láncok előírásaihoz!
Minden bolthálózat saját szabályzatban rendelkezik az üzleteiben használható eladásösztönzők típusairól, méretéről, kihelyezésének területeiről, módjáról. Már a tervezésnél tudnunk kell, mely láncokba kerülnek display-ink, és aszerint kell megalkotnunk a konstrukciót. Ne gyártsunk egyenméretet! Vegyük figyelembe a láncok egymástól eltérő paramétereit, adatbázisunkban pedig tartsuk mindig napra készen ezeket az információkat!
3. Biztosítsuk a könnyű összeszerelhetőséget!
A tervezésnél azzal is fontos tisztában lennünk, kik fogják az üzletekben installálni a display-ket. Az elkészített tervet mindig vizsgáljuk meg aszerint is, milyen fizikai erő, előzetes ismeret és eszköz szükséges a konstrukció összeszereléséhez. A szállításról se feledkezzünk meg! A raktárba szállítást követően, az egyes üzletekbe sok esetben személy- vagy kisteherautóval jutnak el az eszközök. Biztosítsuk a lehető leghelytakarékosabb kialakítást, törekedjünk a lapra szerelt kivitelre!
4. Legyen ellenálló!
A tartósságra fordított tervezési idő és gyártási költség kulcstényező a display sikere szempontjából. A terméknek ellenállónak kell lennie, hogy az ellátási lánc minden fázisában megőrizze minőségét a kiszállítástól a bolti használat végéig. A kihelyezés ideje alatt megbízhatóan bírnia kell az áruk súlyát, a feltöltéseket és a vásárlói forgalmat.
5. Könnyű feltöltés, könnyű elérés
Amellett, hogy ellenállóra tervezzük a display-t, azt is biztosítanunk kell, hogy sem az áruval való többszöri feltöltés, sem azok display-ről való elvétele ne jelentsen nehézséget.
6. A tervezés bravúrja a költséghatékonyság
A tervezés egyik legnagyobb értéke, ha úgy csökkentjük a gyártási költségeket, hogy az nem rontja display-nk minőségét és hatékonyságát. Átgondolt tervezéssel és a gyártási eljárások ismeretével minden szempontnak megfelelő, optimális eszközt készíthetünk.
7. Szállítsunk határidőre!
A szállítási határidők betartását kiemelten kell kezelnünk, mert azok sok esetben kampányinduláshoz vagy további logisztikai folyamathoz vannak ütemezve, így a gyártói/beszállítói késedelem akár anyagi veszteséget vagy szervezési gondot is okozhat.
8. Jól határozd meg az üzleten belüli kihelyezést!
Lehet, hogy a cég történetének legjobb marketingkampányát dolgoztuk ki, de ha a display-t nem a megfelelő helyre tettük ki, mindhiába. A márkagyártók tartós és szezonális kihelyezéseinek elsődleges helye a kategórián belüli gondola, másodlagos kihelyezése pedig a raklapos display, padlódisplay, gondolavég, parazita display, hűtődisplay stb., az üzlet más pontjain. Egyéb tényezők mellett a kihelyezés időtartama, a promóció célja, valamint a tervezett megtérülés alapján kell eldöntenünk, mely kihelyezési formát választjuk a sikeres eredményhez.
9. Legyenek naprakész ismereteink!
Akár POP-, akár FMCG-márkagyártók vagyunk, akkor tudunk sikeres eszközöket fejleszteni, ha mindig egy lépéssel versenytársaink előtt járunk. Ahogy a technológia, úgy az eladásösztönzők is változnak. A gyártási eljárások és alapanyagok fejlesztése folyamatos, melyekben érdemes naprakésznek lennünk, és azokat az elsők között alkalmaznunk. Ebben segítenek a különböző workshopok, iparági találkozók, szakkiállítások, ahol hazai és nemzetközi trendekkel, innovációkkal találkozhatunk. //
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >Shop! MarketPlace
A POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! Association legnagyobb éves rendezvénye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átfogó átalakításokkal próbálja újraéleszteni a Starbucksot Brian Niccol vezérigazgató
A Starbucks új vezérigazgatója, Brian Niccol, átfogó reformokat tervez bevezetni…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >