Kevés hazai cég él a digitalizáció adta lehetőségekkel
A hazai kkv.-szektornak csupán a fele aktív digitálisan, és mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, továbbá minden harmadik marketingtevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közösen szervezett, ingyenes, a mobile-first világ kihívásait és lehetőségeit fókuszba állító Google Digital Workshop eseményen.
Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk és számtalan ügyet intézünk online. A felmérések szerint a napi többórányi internetezés 40 százalékát mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65 százalékát is erről az eszközről indítjuk el, tehát a hazai kkv.-knak is fontos a mobilra optimalizált weboldal létrehozása. A fejlődési irány tehát egyértelmű, ma már nemcsak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével.
– A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv.-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él. Összességében ennek a szektornak durván a feléről mondható el, hogy digitálisan aktív, tehát bőven van még hova fejlődni ezen a téren – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv. marketingfőosztály vezetője.
Égly Csaba, a Google közép-kelet-európai régiós üzleti fejlesztési tanácsadója arra hívta fel a figyelmet, hogy a weboldal dizájnja és felépítése mellett legalább olyan fontos a gyorsaság is, mivel az oldalbetöltésre senki sem szeret sokáig várni. Számít az is, hogy az oldal könnyen navigálható legyen. Negatív felhasználói élmény esetén az emberek közel kétharmada kisebb valószínűséggel vásárol az adott cégnél a jövőben. //
Kapcsolódó cikkeink
Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >K&H: félénkebbek a középkorú magyarok, hiába a nagyobb jövedelem
Évtizedes távlatban fokozatos növekedést mutat a középkorúak jövedelme, az elmúlt…
Tovább olvasom >Pesszimista kereskedelmi szektor, a bővülés szándékával
Milyen hatások befolyásolják jelenleg a magyar kiskereskedelmi vállalatok működését? Hogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kánya Kata: mindenki felelős a saját életéért!
Kánya Kata nem kér a titulusokból, abban hisz, hogy mindenkit…
Tovább olvasom >Új távlatokat nyit a rovarfehérje-iparban az Agroloop és a FreezeM együttműködése
Az Agroloop takarmánycélú lárvatenyésztési és takarmányalapanyag-előállítási tevékenysége egy teljesen új…
Tovább olvasom >Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >