Kevés hazai cég él a digitalizáció adta lehetőségekkel
A hazai kkv.-szektornak csupán a fele aktív digitálisan, és mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, továbbá minden harmadik marketingtevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közösen szervezett, ingyenes, a mobile-first világ kihívásait és lehetőségeit fókuszba állító Google Digital Workshop eseményen.
Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk és számtalan ügyet intézünk online. A felmérések szerint a napi többórányi internetezés 40 százalékát mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65 százalékát is erről az eszközről indítjuk el, tehát a hazai kkv.-knak is fontos a mobilra optimalizált weboldal létrehozása. A fejlődési irány tehát egyértelmű, ma már nemcsak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével.
– A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv.-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él. Összességében ennek a szektornak durván a feléről mondható el, hogy digitálisan aktív, tehát bőven van még hova fejlődni ezen a téren – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv. marketingfőosztály vezetője.
Égly Csaba, a Google közép-kelet-európai régiós üzleti fejlesztési tanácsadója arra hívta fel a figyelmet, hogy a weboldal dizájnja és felépítése mellett legalább olyan fontos a gyorsaság is, mivel az oldalbetöltésre senki sem szeret sokáig várni. Számít az is, hogy az oldal könnyen navigálható legyen. Negatív felhasználói élmény esetén az emberek közel kétharmada kisebb valószínűséggel vásárol az adott cégnél a jövőben. //
Kapcsolódó cikkeink
Csökkentik a vállalatok az ökológiai lábnyomukat?
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >K&H: átlagosan 49 ezer forintot szánnak a fiatalok a karácsony ajándékokra
A korábbi évekhez hasonlóan a fiatalok 84 százaléka tervez ajándékvásárlást…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új AI alapú tervezőeszközzel segíti az amerikai kereskedőket az Alibaba
Az Alibaba International bevezette a kis- és középvállalkozások igényeire szabva…
Tovább olvasom >Jézus volt az első kommunikátor
Kőszegi András márkatanácsadó volt a Futuretalks Krozsó Szilviával podcastsorozatunk legutóbbi…
Tovább olvasom >