CoLabs munkacsoportok formálják a POPAI új útjait
Új szelek fújnak a POPAI és Shop! szervezetben. A megújult központi vezetés innovatív, releváns, friss megközelítéssel és a tagvállalatok bevonására támaszkodva gyűjti az ötleteket. Olyan nagy múltú eseményeket is elsodor a változás, mint a GlobalShop szakkiállítás.
2021. február 10-én, magyar idő szerint 14 órakor tartotta online szervezeti tájékoztató fórumát a POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! központ új vezetősége. A tavaly év végén történt tisztújítás során a Chicago és Hollywood Florida központú Marketing at Retail nemzetközi tömörülés irányítása átkerült a Kellen Company, a világ egyik legnagyobb menedzsment szolgáltatásokat kínáló vállalata hatáskörébe. A magyar POPAI szervezet változatlan formában, a Shop! tagjaként folytatja tevékenységét.
Változó nevek, ígéretes tartalmak
Bruce Barteldt, a Shop! igazgatótanácsának elnöke bevezetőjében elmondta, hogy kihívásokkal teli időszakban vették át a stafétát tavaly év végén. A világjárvány sokkal jobban elhúzódik és sokkal mélyebben érinti az FMCG iparágat, mint azt bárki remélte. A kereskedelem, a márkák, az instore és POP dizájnerek és beszállítók csak együttgondolkodva léphetnek tovább, közös értékek és relevancia mentén. A POPAI szervezetek mindig is az iparág összefogására törekedtek. A következő lépés, hogy közös értékeket, közös tartalmakat teremtsenek, irányokat mutassanak a post-covid időszakban.
Paul Hagar, a Shop! új ügyvezető igazgatója a Shop! saját, Észak Amerikában végzett felmérésére hivatkozva bemutatta, hogy a megkérdezett vállalatok 100%-a csak virtuálisan rendezi meg a januártól júniusig betervezett eseményeit. 70% ugyenezt nyilatkozta, az online térben marad rendezvényeivel egészen decemberig. Mindezek alapján a Shop! rendezvények is virtuálisak maradnak 2021 végéig. Az első személyes találkozóra 2022 februárjában kerülhet sor.
Elstartol a Shop! CoLabs
Brad Stewart, elnökhelyettes elmondta, hogy számos ötletelés, nyomozás, szakmai beszélgetés után arra a következtetésre jutottak, hogy az online rendezvények valós tartalommal való megtöltése érdekében CoLabs ötletgenerátor inkubátor eseményeket hoznak létre. Az ötletet 13 éves fia adta, aki a Minecraft videójátékot hozta fel példának, hogy lehet izgalmasan online együttműködni, közösen problémákat megoldani. A fél naposra tervezett virtuális workshopok a tervek szerint egy közös problémafelvetéssel, indpirációs előadással kezdődnek, majd a résztvevők irányított kis csoportokban folytatják az együttgondolkodást. A végén a csoportvezetők összefoglalják és bemutatják az ötleteket, javaslatokat, megoldásokat. Hasonló módszerrel bonyolították le 2020 végén a ShopX virtuális konferencia keretében rendezett RetailChallenge csoportversenyt, amelynek két magyar résztvevője is volt. 2021-re három CoLabs alkalmat terveznek, amelyek kiformálják a negyedik negyedévre tervezett, a GlobalShop szakkiállítás helyébe lépő Shop! Marketplace virtuális rendezvény forgatókönyvét. A cél, hogy a legújabb technikák és kommunikációs lehetőségek alkalmazásával egy emlékezetes, innovatív, tartalmas rendezvényt hozzanak létre. A networking, a célzott kapcsolatépítés új dimenzióját is értelmezni szeretnék.
A Global Awards marad
A nemzeti POP versenyek győztesei között megrendezett verseny, a Global Awards 2010 óta a nemzetek diadala, a szakma Oscarjaként is ismert. A magyar POPAI Awards győztesei is minden évben elindulnak és eddig két iparági és két diák trófeával bizonyították a magyar vásárláshelyi marketing szektor világszínvonalát és kreativitását.
Idén április 29-én lesz a virtuális ünnepélyes eredményhirdetés és díjkiosztó gála. A tavalyi esemény igazi showműsor volt. Az idei fordulót ismertető diára középen felkerült a tavalyi Student Design kategória győztes pályamunkája, Rajkai Boldizsár Zewa szélkerék displaye is. Az idei fordulóra a nevezéseket az eddig megszokott módon, de megújult honlapon adhatják be a jelentkezők március 5-ig.
Energizáló közeljövő
Az új utat az igazgatótanács, a főállású Shop! stáb és a szervezet tagjaiból összeálló tanácsadó és döntéselőkészítő csoportok közösen teremtik meg. Sheila Lee, a Shop! operatív vezetője hangsúlyozta, hogy várják a tagországok küldötteit a csoportokba, hogy tiszta célokat, követhető stratégiát fogalmazzanak meg és sikeres rendezvényeket hozzanak tető alá. A kreatív, globális, gyártó, kereskedő és márkagyártó, szolgáltató csoportokon kívül a verseny, a képzés, a rendezvények, a pályakezdő fiatalok, a növekedés és a női körbe is várják a jövőt formálni akarókat.
Az első CoLab esemény április 22-én lesz, amelynek keretében exkluzív boltlátogatás, Alan Fine inspiráló előadása és kiscsoportos műhelymunka várja a jelentkezőket.
Kapcsolódó cikkeink
Díjeső a hallgatói displayversenyen
Ötödik alkalommal írt ki az egyetemi hallgatók felé displaytervező pályázatot…
Tovább olvasom >szakMAfest: a szakképzésben ma karrier van
A szakképzésben ma már karrier van, ezzel a karrierrel kell…
Tovább olvasom >Shop! MarketPlace
A POPAI Magyarország anyaszervezete a Shop! Association legnagyobb éves rendezvénye a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >