Coke birodalom Dunaharasztiban
Nem vitás, Coca – Cola nagyhatalom vagyunk, derült ki Magyarország legnagyobb üdítőital-palackozó üzemében tett látogatásunk során.
Az egyik legjelentősebb hazai élelmiszer-feldolgozó cég, a Coca Cola HBC Magyarország dunaharaszti üzemben tavaly 416 539 485 liter terméket, míg a zalaszentgróti ásványvíz palackozó üzemben 118 845 584 liter terméket gyártottak. A vállalat a Hellenic Csoport egyik regionális gyártóközpontja. A négy focipálya méretű raktárbázison naponta 9 800 raklapot mozgatnak meg. Amennyiben ezeket a raklapokat egymás mellé tennénk, a budapesti Árpád híd és a Rákóczi híd közötti távolságot kapnánk, ha köbméterben fejeznénk ki, akkor 24 db olimpiai úszómedencét tudnánk megtölteni. Alapanyagaik közel kétharmadát belföldi beszállítók biztosítják, késztermékeik jelentős hányadát pedig külföldre, 24 országba exportálják. Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója elmondta, hogy 2015-ben 24 milliárd forint adót fizettek be a magyar államháztartásba, tovább erősítve ezzel a magyar gazdaság regionális versenyképességét. A látogatás során megtudtuk, hogy a Coca‑Cola termékek kiemelkedően magas minőségének záloga a szigorú termelésirányítás és minőségbiztosítás. A gyártási folyamatot lépésről lépésre végigkövetve meggyőződhettünk arról, hogy termékeik előállítása során az alap- és csomagolóanyagok beérkezésétől, Dunaharasztiban a saját kutakból kinyert víz sztenderdizálásának folyamatain keresztül a késztermékek vizsgálatáig, az üzemben előállított palackok ellenőrzéséig számtalan vizsgálatot végeznek analitikai laboratóriumukban. Mikrobiológusaik havonta több ezer mintát vizsgálnak meg, hogy szavatolhassák minden üdítőital és ásványvíz minőségét. A Coca-Cola elkészítéséhez szükséges, legendásan titkos receptúra alapján készülő koncentrátum Franciaországból érkezik, majd víz és szén-dioxid és cukor hozzáadásával készítenek belőle szirupot. A termelés hét gyártósoron történik a nap 24 órájában. A 2013-ban üzembe helyezett dobozos gyártósor a legújabb és legmodernebb, melynek töltőkapacitása csaknem 100 ezer doboz óránként. Szenes Zsolt, fejlesztési menedzser elárulta, hogy az aszeptikus, vagyis csíramentes gyártási soron a töltés környezete sterilebb, mint egy átlagos magyar kórház műtője. PET palackjaik nagy része teljes egészében helyben készül. Ez kiemelkedő, hiszen a fenntarthatóság szerves része a Coca‑Cola HBC Magyarország vállalati kultúrájának. A fenntarthatósági szemléletmódjuk alapját alkotó három stratégiai célkitűzésük: az egészség és jóllét népszerűsítése, a lehető legenyhébb környezetre gyakorolt hatás és a közösségeik támogatása.
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >A Coca-Cola felülmúlta a várakozásokat – Európa húzta fel a negyedéves eredményeket
Erőn felül teljesített a Coca-Cola a legutóbbi negyedévben: a friss…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új adónem bevezetését javasolja az Európai Bizottság
Az Európai Bizottság a közelmúltban javaslatot tett az Európai Unió…
Tovább olvasom >Egy különleges együttműködés az Unicum Riserva és a beck@grecsó duó között: útjára indult a „szeretet vessző béke”
Az Unicum Riserva támogatásában márciusban debütált a beck@grecsó formáció új…
Tovább olvasom >Újabb elismerés a Borsodi Sörgyár jó munkahelyi gyakorlataiért
Második alkalommal ítélték oda a Borsodi Sörgyárnak a Sokszínű és…
Tovább olvasom >