Coke birodalom Dunaharasztiban
Nem vitás, Coca – Cola nagyhatalom vagyunk, derült ki Magyarország legnagyobb üdítőital-palackozó üzemében tett látogatásunk során.
Az egyik legjelentősebb hazai élelmiszer-feldolgozó cég, a Coca Cola HBC Magyarország dunaharaszti üzemben tavaly 416 539 485 liter terméket, míg a zalaszentgróti ásványvíz palackozó üzemben 118 845 584 liter terméket gyártottak. A vállalat a Hellenic Csoport egyik regionális gyártóközpontja. A négy focipálya méretű raktárbázison naponta 9 800 raklapot mozgatnak meg. Amennyiben ezeket a raklapokat egymás mellé tennénk, a budapesti Árpád híd és a Rákóczi híd közötti távolságot kapnánk, ha köbméterben fejeznénk ki, akkor 24 db olimpiai úszómedencét tudnánk megtölteni. Alapanyagaik közel kétharmadát belföldi beszállítók biztosítják, késztermékeik jelentős hányadát pedig külföldre, 24 országba exportálják. Tóth Valentin, a Coca-Cola HBC vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgatója elmondta, hogy 2015-ben 24 milliárd forint adót fizettek be a magyar államháztartásba, tovább erősítve ezzel a magyar gazdaság regionális versenyképességét. A látogatás során megtudtuk, hogy a Coca‑Cola termékek kiemelkedően magas minőségének záloga a szigorú termelésirányítás és minőségbiztosítás. A gyártási folyamatot lépésről lépésre végigkövetve meggyőződhettünk arról, hogy termékeik előállítása során az alap- és csomagolóanyagok beérkezésétől, Dunaharasztiban a saját kutakból kinyert víz sztenderdizálásának folyamatain keresztül a késztermékek vizsgálatáig, az üzemben előállított palackok ellenőrzéséig számtalan vizsgálatot végeznek analitikai laboratóriumukban. Mikrobiológusaik havonta több ezer mintát vizsgálnak meg, hogy szavatolhassák minden üdítőital és ásványvíz minőségét. A Coca-Cola elkészítéséhez szükséges, legendásan titkos receptúra alapján készülő koncentrátum Franciaországból érkezik, majd víz és szén-dioxid és cukor hozzáadásával készítenek belőle szirupot. A termelés hét gyártósoron történik a nap 24 órájában. A 2013-ban üzembe helyezett dobozos gyártósor a legújabb és legmodernebb, melynek töltőkapacitása csaknem 100 ezer doboz óránként. Szenes Zsolt, fejlesztési menedzser elárulta, hogy az aszeptikus, vagyis csíramentes gyártási soron a töltés környezete sterilebb, mint egy átlagos magyar kórház műtője. PET palackjaik nagy része teljes egészében helyben készül. Ez kiemelkedő, hiszen a fenntarthatóság szerves része a Coca‑Cola HBC Magyarország vállalati kultúrájának. A fenntarthatósági szemléletmódjuk alapját alkotó három stratégiai célkitűzésük: az egészség és jóllét népszerűsítése, a lehető legenyhébb környezetre gyakorolt hatás és a közösségeik támogatása.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI segítségével oldaná meg a narancslé-válságot a Coca-Cola
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Hasít a Coca-Cola és a Disney együttműködése
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >YouGov Brand Footprint 2025 – A vásárlók kedvenc FMCG-márkái
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyugdíjas-utalványok: minden lánc másképp csábítja a vásárlókat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Ízutazás az Auchanban: 13 nemzet konyhájával várják a vásárlókat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rendkívüli roham az Aldinál: már az első napon 290 ezer ruhát vittek haza a vásárlók
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >