Cofidis: nyaralásra és lakásfelújításra terveznek a legtöbbet költeni a magyarok
A magyarok közül a legtöbben (28 százalék) nyaralásra terveznek költeni az idén, ezt követően az iskolakezdés és a lakásfelújítás (17-17 százalék) szerepel a tervezett kiadások között – derült ki a Cofidis az MTI-hez eljuttatott kutatásából.
A hitelintézet felmérése szerint a magyar lakosság számottevő arányban költene még ruházati cikkekre (13 százalék), majd sorban az egészségügyi kiadások és a műszaki cikkek (8-8 százalék), továbbá a szórakozásra (6 százalék) szánt kiadások következnek.
Alapvetően élményekre és maradandó dolgokra szeretnek költeni a magyarok. A kutatásból kiderült, hogy a nyaralás (88 százalék) az a kiadás, amire a legnagyobb megelégedéssel költenek a magyarok. Ezt követi sorban a szórakozásra (75 százalék), a gyerekek táboroztatására (71 százalék), a ruházati cikkekre (70 százalék), lakásfelújításra (69 százalék) fordított pénz.
A leggyakrabban lakásfelújítás (46 százalék) és nyaralás (38 százalék) esetén fordul elő, hogy túlszaladnak a magyar családok az eltervezett költségvetésen.
A felmérés szerint kevesebben mernek belevágni a hitelfelvételbe: a magyarok 3 százaléka nyaralásra, 2 százaléka iskolakezdésre, 1 százaléka ruházati cikkekre vesz fel hitelt. Ennél magasabb arányban, 10 százalékban vesznek fel hitelt lakásfelújításra, az autóvásárlást fontolgatóknak pedig a harmada tervezi a hitelfelvételt.
A fogyasztási hitelek nyújtásával foglalkozó pénzintézet hitel monitor felmérése egy 500 fős országos mintán készült, az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A home office lehetősége új távlatokat nyit az utazások terén
A magyarok 38%-a dolgozik kizárólag vagy részben otthonról, és ez…
Tovább olvasom >Netrisk: jelentősen nőtt az utasbiztosítások iránti kereslet
Több mint 21 ezer utasbiztosítást kötöttek az utazás előtt állók…
Tovább olvasom >Óvatosabban költenek a turisták idén
Az előzetes várakozásokhoz képest gyorsabb volt a turizmus újraindulása a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kormányszóvivő: nincs kibúvó az élelmiszer-árstopszabályok alól
There is no escape from the price cap rules, the…
Tovább olvasom >Publicus: ezt gondolják a magyar vásárlók az árstopról valójában
A Publicus Intézet készített friss felmérést a lakosság körében, amiből…
Tovább olvasom >Nincs még meg az Amazon a szupermarketek sikerreceptje
Egyelőre várat magára az Amazon sokak által rettegett sikere az…
Tovább olvasom >