Cofidis: nyaralásra és lakásfelújításra terveznek a legtöbbet költeni a magyarok
A magyarok közül a legtöbben (28 százalék) nyaralásra terveznek költeni az idén, ezt követően az iskolakezdés és a lakásfelújítás (17-17 százalék) szerepel a tervezett kiadások között – derült ki a Cofidis az MTI-hez eljuttatott kutatásából.
A hitelintézet felmérése szerint a magyar lakosság számottevő arányban költene még ruházati cikkekre (13 százalék), majd sorban az egészségügyi kiadások és a műszaki cikkek (8-8 százalék), továbbá a szórakozásra (6 százalék) szánt kiadások következnek.
Alapvetően élményekre és maradandó dolgokra szeretnek költeni a magyarok. A kutatásból kiderült, hogy a nyaralás (88 százalék) az a kiadás, amire a legnagyobb megelégedéssel költenek a magyarok. Ezt követi sorban a szórakozásra (75 százalék), a gyerekek táboroztatására (71 százalék), a ruházati cikkekre (70 százalék), lakásfelújításra (69 százalék) fordított pénz.
A leggyakrabban lakásfelújítás (46 százalék) és nyaralás (38 százalék) esetén fordul elő, hogy túlszaladnak a magyar családok az eltervezett költségvetésen.
A felmérés szerint kevesebben mernek belevágni a hitelfelvételbe: a magyarok 3 százaléka nyaralásra, 2 százaléka iskolakezdésre, 1 százaléka ruházati cikkekre vesz fel hitelt. Ennél magasabb arányban, 10 százalékban vesznek fel hitelt lakásfelújításra, az autóvásárlást fontolgatóknak pedig a harmada tervezi a hitelfelvételt.
A fogyasztási hitelek nyújtásával foglalkozó pénzintézet hitel monitor felmérése egy 500 fős országos mintán készült, az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb rekordévet zártak a magyar turisták Horvátországban
A harmadik éve tartó emelkedő ütemnek megfelelően 2024-ben újabb rekordévet…
Tovább olvasom >NGM: szárnyal a turizmus, novemberben 17 százalékkal bővült a vendégforgalom
Újabb csúcsokat döntött a hazai turizmus 2024 novemberében: a vendégek…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Tovább emelkedett az online platformokon rövid távra foglalt vendégéjszakák száma…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: célba veszik a lakáspiacot a harmincasok
A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék…
Tovább olvasom >K&H: ennyivel drágultak a lakások a leginkább érintettek szerint
A középkorú magyarok pesszimistábban látják a lakások árának alakulását 2024…
Tovább olvasom >Megújult a PTE szőlő- és boranalitikai vizsgálatok elvégzésére alkalmas laboratóriuma
Átadták a Pécsi Tudományegyetem Szőlészeti és Borászati Kutatóintézete (PTE SZBKI)…
Tovább olvasom >