Cofidis: nyaralásra és lakásfelújításra terveznek a legtöbbet költeni a magyarok
A magyarok közül a legtöbben (28 százalék) nyaralásra terveznek költeni az idén, ezt követően az iskolakezdés és a lakásfelújítás (17-17 százalék) szerepel a tervezett kiadások között – derült ki a Cofidis az MTI-hez eljuttatott kutatásából.
A hitelintézet felmérése szerint a magyar lakosság számottevő arányban költene még ruházati cikkekre (13 százalék), majd sorban az egészségügyi kiadások és a műszaki cikkek (8-8 százalék), továbbá a szórakozásra (6 százalék) szánt kiadások következnek.
Alapvetően élményekre és maradandó dolgokra szeretnek költeni a magyarok. A kutatásból kiderült, hogy a nyaralás (88 százalék) az a kiadás, amire a legnagyobb megelégedéssel költenek a magyarok. Ezt követi sorban a szórakozásra (75 százalék), a gyerekek táboroztatására (71 százalék), a ruházati cikkekre (70 százalék), lakásfelújításra (69 százalék) fordított pénz.
A leggyakrabban lakásfelújítás (46 százalék) és nyaralás (38 százalék) esetén fordul elő, hogy túlszaladnak a magyar családok az eltervezett költségvetésen.
A felmérés szerint kevesebben mernek belevágni a hitelfelvételbe: a magyarok 3 százaléka nyaralásra, 2 százaléka iskolakezdésre, 1 százaléka ruházati cikkekre vesz fel hitelt. Ennél magasabb arányban, 10 százalékban vesznek fel hitelt lakásfelújításra, az autóvásárlást fontolgatóknak pedig a harmada tervezi a hitelfelvételt.
A fogyasztási hitelek nyújtásával foglalkozó pénzintézet hitel monitor felmérése egy 500 fős országos mintán készült, az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Reptéri kitelepüléssel várja az érdeklődőket a Nemzetgazdasági Minisztérium
A légi utasok jogainak védelme, fogyasztói tudatosságuk erősítése érdekében a…
Tovább olvasom >A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot
A Wizz Air és az Airbus közösen tesztel fenntartható repülőgép-üzemanyagot…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >