Cofidis: nyaralásra és lakásfelújításra terveznek a legtöbbet költeni a magyarok
A magyarok közül a legtöbben (28 százalék) nyaralásra terveznek költeni az idén, ezt követően az iskolakezdés és a lakásfelújítás (17-17 százalék) szerepel a tervezett kiadások között – derült ki a Cofidis az MTI-hez eljuttatott kutatásából.
A hitelintézet felmérése szerint a magyar lakosság számottevő arányban költene még ruházati cikkekre (13 százalék), majd sorban az egészségügyi kiadások és a műszaki cikkek (8-8 százalék), továbbá a szórakozásra (6 százalék) szánt kiadások következnek.
Alapvetően élményekre és maradandó dolgokra szeretnek költeni a magyarok. A kutatásból kiderült, hogy a nyaralás (88 százalék) az a kiadás, amire a legnagyobb megelégedéssel költenek a magyarok. Ezt követi sorban a szórakozásra (75 százalék), a gyerekek táboroztatására (71 százalék), a ruházati cikkekre (70 százalék), lakásfelújításra (69 százalék) fordított pénz.
A leggyakrabban lakásfelújítás (46 százalék) és nyaralás (38 százalék) esetén fordul elő, hogy túlszaladnak a magyar családok az eltervezett költségvetésen.
A felmérés szerint kevesebben mernek belevágni a hitelfelvételbe: a magyarok 3 százaléka nyaralásra, 2 százaléka iskolakezdésre, 1 százaléka ruházati cikkekre vesz fel hitelt. Ennél magasabb arányban, 10 százalékban vesznek fel hitelt lakásfelújításra, az autóvásárlást fontolgatóknak pedig a harmada tervezi a hitelfelvételt.
A fogyasztási hitelek nyújtásával foglalkozó pénzintézet hitel monitor felmérése egy 500 fős országos mintán készült, az adatok a 18-69 éves magyar lakosságra reprezentatívak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Pénzjutalmat kapnak a Ryanair dolgozói a túlméretes csomagok kiszűréséért
Új ösztönzőrendszert vezethet be a Ryanair: a légitársaság személyzete bónuszt…
Tovább olvasom >A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >