Cofidis: nem változott a lakosság vásárlási kedve
A Cofidis Hitel Monitor első negyedéves felmérése szerint a lakosság vásárlási kedve nem változott az előző negyedévhez képest, de csökkent azok száma, akik hitelt vennének fel beruházásaikhoz.
A személyi kölcsönöket nyújtó, Magyarországon 2005 óta jelen lévő Cofidis negyedévente teszi közzé az úgynevezett Cofidis Hitel Monitort, amely a társadalom fogyasztási szokásait és hitelezési attitűdjét vizsgálja. A felmérést a NRC piackutató készítette 2013 márciusában 500 fős mintán, a reprezentatív kutatás a 18-69 éves korosztály körében zajlott.
A lakosság vásárlási kedve nem változott az előző kutatás óta, a célcsoport 34 százaléka tervez nagy értékű beruházást a következő három hónapban. A legtöbben – 16 százalék – lakásfelújításra, és utazásra – 11 százalék – szánnak nagyobb összeget.
A 18-39 éves korosztály magasabb iskolai végzettségű, a fővárosban élő, és az átlagnál jobb anyagi körülményekkel rendelkező tagjai magasabb arányban terveznek nagy összegű beruházást a következő negyedévben, mint az átlag.
A kisebb összegű beruházást tervezők aránya 2012 utolsó negyedévéhez képest visszaesett 14 százalékponttal, jelenleg a 18-69 éves lakosság kétharmada tervez ilyen jellegű vásárlást a következő három hónapban. A csekélyebb értékű beruházások célja elsősorban ruha (47 százalék), könyv (35 százalék), szépségápolási termék (33 százalék), élelmiszer (33 százalék), és játék (24 százalék) vásárlás.
Csökkent azok száma, akik hitelből valósítanák meg beruházásaikat. A lakosság 9 százaléka – különösen az átlag feletti jövedelemmel rendelkezők – mondták azt, hogy vennének fel hitelt nagyobb összegű vásárlásaik finanszírozására. A tervezett hitelösszeg az előző időszakhoz képest emelkedett, átlagosan 630 ezer forint a nagy beruházások esetén. A kisebb értékű vásárláshoz a megkérdezettek 4 százaléka szeretne kölcsönt felvenni, átlagosan 244 ezer forintot.
Az elmúlt években a „hitelellenesek” aránya folyamatosan nő, de még így is a lakosság több, mint fele „hitelkedvelő”, vagy „elfogadó” – mutat rá az elemzés. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >