Cofidis: felemásan teljesültek az emberek 10 éves pénzügyi várakozásai
A lakosság felének tíz éve sem volt és most sincs megtakarítása, a tíz évvel ezelőtti pénzügyi várakozásaikhoz képest közel ugyanannyi a csalódottak aránya, mint azoké akiknek teljesültek vagy túlteljesültek a tervei – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív, kutatásából, amelynek részleteit kedden közölték az MTI-vel.
A közlemény szerint a jubileumi kutatás azt mutatja, csupán a megkérdezettek 17 százaléka került abba a pénzügyi helyzetbe, amire 10 évvel ezelőtt számított, és 28 százalék érzi jobbnak anyagi körülményeit, mint gondolta. Az emberek majdnem fele, 47 százaléka viszont úgy érzi: rosszabbul alakulnak a pénzügyei, mint ahogyan azt egy évtizede tervezte. A megkérdezettek 8 százaléka nem válaszolt erre a kérdésre.
Hozzátették, a nemek között is jelentősek a különbségek e téren: a nők több mint fele állítja, hogy rosszabb az anyagi helyzete ma, mint ahogyan elképzelte tíz évvel ezelőtt, a férfiak közül ezzel szemben csupán 42 százalék csalódott. A megtakarításokkal is hasonló a helyzet: a nők 61 százalékának tíz éve sem volt és most sincs spórolt pénze, szemben a férfiak 39 százalékával – tették hozzá.
Közölték azt is, a magyarok fele állítja, hogy ma óvatosabb a pénzügyek terén és jobban megtervezi a kiadásait, 40 százalékuk pedig többet próbál megtakarítani, mint tíz évvel ezelőtt. A szándék mellett a megvalósításban is van pozitív irányú a változás, hiszen a lakosság nagyobb részének, 40 százalékának van megtakarítása, míg 2011-ben ez az arány 33 százalék volt. Ugyanakkor a magyarok felének tíz évvel ezelőtt sem volt és most sincs félretett pénze – jelezték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >KPMG: A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az…
Tovább olvasom >A magyar egyetemistáknál már napi rutin a mobilfizetés
A Mastercard második alkalommal végzett kutatást a magyar fiatalok körében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >