Cofidis: felemásan teljesültek az emberek 10 éves pénzügyi várakozásai
A lakosság felének tíz éve sem volt és most sincs megtakarítása, a tíz évvel ezelőtti pénzügyi várakozásaikhoz képest közel ugyanannyi a csalódottak aránya, mint azoké akiknek teljesültek vagy túlteljesültek a tervei – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív, kutatásából, amelynek részleteit kedden közölték az MTI-vel.
A közlemény szerint a jubileumi kutatás azt mutatja, csupán a megkérdezettek 17 százaléka került abba a pénzügyi helyzetbe, amire 10 évvel ezelőtt számított, és 28 százalék érzi jobbnak anyagi körülményeit, mint gondolta. Az emberek majdnem fele, 47 százaléka viszont úgy érzi: rosszabbul alakulnak a pénzügyei, mint ahogyan azt egy évtizede tervezte. A megkérdezettek 8 százaléka nem válaszolt erre a kérdésre.
Hozzátették, a nemek között is jelentősek a különbségek e téren: a nők több mint fele állítja, hogy rosszabb az anyagi helyzete ma, mint ahogyan elképzelte tíz évvel ezelőtt, a férfiak közül ezzel szemben csupán 42 százalék csalódott. A megtakarításokkal is hasonló a helyzet: a nők 61 százalékának tíz éve sem volt és most sincs spórolt pénze, szemben a férfiak 39 százalékával – tették hozzá.
Közölték azt is, a magyarok fele állítja, hogy ma óvatosabb a pénzügyek terén és jobban megtervezi a kiadásait, 40 százalékuk pedig többet próbál megtakarítani, mint tíz évvel ezelőtt. A szándék mellett a megvalósításban is van pozitív irányú a változás, hiszen a lakosság nagyobb részének, 40 százalékának van megtakarítása, míg 2011-ben ez az arány 33 százalék volt. Ugyanakkor a magyarok felének tíz évvel ezelőtt sem volt és most sincs félretett pénze – jelezték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Így vásároltak idén karácsonyra a magyarok
A karácsony az év egyik legmeghittebb időszaka, amikor az ajándékozás…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >