Cofidis: az áruhitelek és a személyi kölcsönök voltak a legnépszerűbbek tavaly
Az áruhitelek, valamint a személyi kölcsönök voltak 2016-ban a hitelpiac legnépszerűbb termékei – derül ki a Cofidis legfrissebb országos reprezentatív felméréséből, amelyet kedden juttatott el az MTI-nek.
Tavaly a teljes lakosság 18 százaléka vett fel hitelt, ebből legtöbben, 5 százalékban áruhitelt és 4 százalékban személyi kölcsönt vettek fel. Ez árnyalatnyi változást jelent az előző évi adatokhoz képest.
A jelenleg lakáshitelt törlesztők számában csökkenés tapasztalható az elmúlt öt év adatait megvizsgálva: lakáshitellel most a teljes lakosság 16 százaléka rendelkezik, míg ez az arány 2012-ben 20 százalék volt.
Személyi kölcsön kategóriában az elmúlt egy évben igénylők körében az átlagos felvett hitelösszeg 500 ezer forint, ugyanakkor a többség 400 ezer forintnál kisebb összeget vett fel. Áruhitel kategóriában 128 ezer forint az átlagos hitelösszeg, az igénylők többsége azonban 100 ezer forintnál kisebb összeget kért.
A Cofidis Hitel Monitor kutatása szerint jelenleg minden negyedik felnőtt törleszt banki vagy pénzintézeti kölcsönt, a hitellel rendelkezők felének van olyan szerződése, amelyet az utóbbi egy évben kötött.
A törlesztők többségének egyetlen hitele van, de közel egyharmaduk több hitelt is fizet, három vagy annál több élő szerződése csak a magyarok 3 százalékának van. A harmincas-negyvenes korosztály él leginkább a hitelfelvétel lehetőségével, körükben az átlagosnál lényegesen magasabb – 55-60 százalék körüli – a hitellel rendelkezők aránya, miközben a 18-29 évesek alig több mint egynegyede, a hatvanas éveikben járóknak pedig csupán egyötöde tartozik a törlesztők közé.
A következő negyedévben a magyarok mindössze 2 százaléka tervez hitelt felvenni, összességében azonban 10 százalékuk tartja elképzelhetőnek, hogy mégis külső anyagi segítségért folyamodik. A személyi kölcsön (3 százalék) és az áruhitel (2 százalék) változatlanul a leginkább elképzelhetőnek tartott termék, ezt követi a lakáshitel (2 százalék). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >