Cofidis: a magyar háztartások átlagosan 43 ezer forintot szánnak karácsonyi kiadásokra
A magyar háztartások átlagosan 43 ezer forintot szánnak karácsonyi kiadásokra idén, ebből 29 ezer forintot terveznek ajándékokra költeni, hitelt csak kevesen vennének fel – derült ki a Cofidis hitel monitor legfrissebb felméréséből, amelynek eredményét csütörtökön juttatta el az MTI-nek.
Az országos, 18-69 éves népességre reprezentatív kutatás szerint a lakosság többsége, 82 százaléka aktuális jövedelmét használja a karácsonyi költségek fedezéséhez, míg 35 százalékuknak korábbi megtakarításaihoz is hozzá kell nyúlnia. Hitelt mindössze a lakosság 5 százaléka venne fel.
A felmérés készítői arról is beszámolnak, hogy a korábbinál kedvezőbb a hitelfelvétel megítélése. Az utóbbi négy évben a legmagasabb értékére, 16 százalékra nőtt a hitelelfogadók, míg 7 százalékponttal csökkent a hitelellenesek aránya. Így ma még nagyobb számban képviseltetik magukat azok, akik számára a hitel bizonyos élethelyzetekben elfogadható, még ha látják is a negatívumait – magyarázzák az eredményeket a felmérést készítők.
A hitelfelvételi kedvet negatívan befolyásoló brókerbotrányról a megkérdezettek 87 százaléka hallott valamit, de alig ötödük tudja csak pontosan, hogy mi történt. Az eset visszaveti a bizalmat, a botrányról értesültek több mint felének megrendült a pénzintézetekbe vetett bizalma, ám ennek ellenére csak alig több mint harmaduk jár el óvatosabban, fektet nagyobb energiát a fellelhető pénzügyi ajánlatok összehasonlításába – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
K&H: már közel 400 ezer forint megy el nyaralásra
A nyaralást tervező középkorú magyarok átlag 397 ezer forintot szánnak…
Tovább olvasom >Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Higiénia kompromisszumok nélkül
A női higiéniai termékek piacán egyre inkább előtérbe kerülnek a…
Tovább olvasom >A Paradicsom még odébb van
A hazai zöldségek-gyümölcsök választékának szélesítése az üzletekben a kormányzat, a…
Tovább olvasom >Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást…
Tovább olvasom >