Már negyedik egymást követő éve szerepel a Coca-Cola HBC csoport a Dow Jones Fenntarthatósági Index élén
A Coca-Cola HBC Csoport, a The Coca-Cola Company egyik vezető palackozóvállalata, a negyedik egymást követő évben került a Dow Jones Fenntarthatósági Index élére az italgyártó vállalatok között. 2016-ban különösen a munkaügyi gyakorlatok, a feltörekvő piacokkal kapcsolatos stratégiák, az egészség és táplálkozás, valamint a környezetvédelem terén felmutatott kiemelkedő fenntarthatósági teljesítményével a Vállalat összesen 90 pontot ért el – ez 38 ponttal több, mint az iparági átlag.
Az év folyamán a Coca-Cola HBC folytatta környezeti hatásai minimalizálását, és tovább munkálkodott azon, hogy partnereivel együttműködésben, egy fenntartható értéklánc kialakításával a pozitív változás élére álljon, és a közösségek támogatásával javítsa azok általános jólétét.
A korábbi évek fejlesztéseinek köszönhetően 2016-ban 3%-kal esett vissza az egy liter ital előállításához szükséges víz mennyisége. Az energiafelhasználási arány szintén 5%-kal csökkent, ami azt jelenti, hogy a vállalatnak kevesebb energiára van szüksége egy liter ital előállításához. Az általunk piaci forgalomba hozott összes csomagolóanyag 37%-át sikerült visszagyűjtenünk újrahasznosításra 2016-ban.
A Coca-Cola HBC Csoport körülbelül 600 millió fogyasztót szolgál ki három kontinens 28 kiépített, fejlődő és feltörekvő piacán. 2016 folyamán 294 civil szervezettel együttműködve 7,3 millió eurót – adózás előtti eredményünk 1,6%-át – fektettünk a közösségek jólétének javítására irányuló, a környezet- és vízgazdálkodásra, valamint ifjúságfejlesztésre fókuszáló kezdeményezésekbe.
2016 fenntarthatósági eredményei számokban:
- 31.083 munkavállaló
- 35.000 beszállító az értékláncban
- 3,1 milliárd eurónyi kifizetés a beszállítók felé
- 281 millió euró befizetett adó
- 6%-kal kevesebb közvetlen széndioxid-kibocsátás az előző évhez képest
- 33%-kal kevesebb vízveszteség egy liter legyártott ital után az előző évhez képest
- 88%-os értékelés a fenntartható munkavállalói elkötelezettség terén
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >