Civil Díjas a Tesco és az Élelmiszerbank
Különdíjjal és közönségdíjjal is honorálták a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco élelmiszermentő együttműködését a 2024-es Civil Díj versenyen.

A Civil Díj különdíja ezt a 10 évnyi szoros együttműködést és példamutató gyakorlatot ismerte el
A Civil Díjat a NIOK Alapítvány 2016-ban azzal a céllal hozta létre, hogy felhívja a figyelmet azokra a civil kezdeményezésekre, amelyek kiemelkedő eredményeket értek el, összefogást generáltak, változást indítottak el, különösen innovatívak vagy jó példával szolgálnak a többi civil szervezet számára.
A 2024-es Civil Díj zsűrije különdíjjal honorálta “Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem legjelentősebb hazai összefogása” című pályázatot. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco együttműködésének célja, hogy az áruházakban már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszereket megmentsék és rászorulókhoz juttassák el. A Tesco és az Élelmiszerbank már több mint egy évtizede dolgozik együtt a napi szintű élelmiszermentésen. A Tesco áruházainak több mint 80 százaléka adományoz naponta élelmszert az Élelmiszerbank és partnerszervezetei számára. Ez a jó gyakorlat is hozzájárult ahhoz, hogy 2019-re a Tesco elérte, sőt túl is teljesítette az ENSZ 12.3-as fenntartható fejlődési célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól. A Civil Díj különdíja ezt a 10 évnyi szoros együttműködést és példamutató gyakorlatot ismerte el.
A versenyen nemcsak a zsűri, de a közönség is a Tesco és Élelmiszerbank gyakorlatát találta legjobbnak, így a 2024-es Civil Díj közönségdíját is az élelmiszermentő program nyerte el.
A Tesco és az Élelmiszerbank ezt az eredményt nem érte volna az áruházlánc és az egyesület kollégáinak, valamint az önkéntesek elkötelezettsége és a vásárlók, valamint a közönségdíjon szavazók támogatása nélkül.
Kapcsolódó cikkeink
Leépít a Nestlé csehországi gyárában
Nyolcvan munkahelyet szüntet meg a Nestlé a csehországi Krupka városában…
Tovább olvasom >Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >