Civil Díjas a Tesco és az Élelmiszerbank
Különdíjjal és közönségdíjjal is honorálták a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco élelmiszermentő együttműködését a 2024-es Civil Díj versenyen.

A Civil Díj különdíja ezt a 10 évnyi szoros együttműködést és példamutató gyakorlatot ismerte el
A Civil Díjat a NIOK Alapítvány 2016-ban azzal a céllal hozta létre, hogy felhívja a figyelmet azokra a civil kezdeményezésekre, amelyek kiemelkedő eredményeket értek el, összefogást generáltak, változást indítottak el, különösen innovatívak vagy jó példával szolgálnak a többi civil szervezet számára.
A 2024-es Civil Díj zsűrije különdíjjal honorálta “Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem legjelentősebb hazai összefogása” című pályázatot. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco együttműködésének célja, hogy az áruházakban már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszereket megmentsék és rászorulókhoz juttassák el. A Tesco és az Élelmiszerbank már több mint egy évtizede dolgozik együtt a napi szintű élelmiszermentésen. A Tesco áruházainak több mint 80 százaléka adományoz naponta élelmszert az Élelmiszerbank és partnerszervezetei számára. Ez a jó gyakorlat is hozzájárult ahhoz, hogy 2019-re a Tesco elérte, sőt túl is teljesítette az ENSZ 12.3-as fenntartható fejlődési célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól. A Civil Díj különdíja ezt a 10 évnyi szoros együttműködést és példamutató gyakorlatot ismerte el.
A versenyen nemcsak a zsűri, de a közönség is a Tesco és Élelmiszerbank gyakorlatát találta legjobbnak, így a 2024-es Civil Díj közönségdíját is az élelmiszermentő program nyerte el.
A Tesco és az Élelmiszerbank ezt az eredményt nem érte volna az áruházlánc és az egyesület kollégáinak, valamint az önkéntesek elkötelezettsége és a vásárlók, valamint a közönségdíjon szavazók támogatása nélkül.
Kapcsolódó cikkeink
Az Albert Heijn a világon elsőként hozta nyilvánosságra metánkibocsátását
Az Albert Heijn holland élelmiszerlánc történelmi lépést tett: 2024-es fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >A gyerekek jövője most a tét – 198 Tesco-üzletben lehet szavazni
Országszerte 198 Tesco üzletben szavazhatnak a vásárlók elsősorban gyerekeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >