Civil Díjas a Tesco és az Élelmiszerbank
Különdíjjal és közönségdíjjal is honorálták a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco élelmiszermentő együttműködését a 2024-es Civil Díj versenyen.

A Civil Díj különdíja ezt a 10 évnyi szoros együttműködést és példamutató gyakorlatot ismerte el
A Civil Díjat a NIOK Alapítvány 2016-ban azzal a céllal hozta létre, hogy felhívja a figyelmet azokra a civil kezdeményezésekre, amelyek kiemelkedő eredményeket értek el, összefogást generáltak, változást indítottak el, különösen innovatívak vagy jó példával szolgálnak a többi civil szervezet számára.
A 2024-es Civil Díj zsűrije különdíjjal honorálta “Az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelem legjelentősebb hazai összefogása” című pályázatot. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület és a Tesco együttműködésének célja, hogy az áruházakban már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas élelmiszereket megmentsék és rászorulókhoz juttassák el. A Tesco és az Élelmiszerbank már több mint egy évtizede dolgozik együtt a napi szintű élelmiszermentésen. A Tesco áruházainak több mint 80 százaléka adományoz naponta élelmszert az Élelmiszerbank és partnerszervezetei számára. Ez a jó gyakorlat is hozzájárult ahhoz, hogy 2019-re a Tesco elérte, sőt túl is teljesítette az ENSZ 12.3-as fenntartható fejlődési célját (SDG), amely az élelmiszer-pazarlás 2030-ra történő megfelezéséről szól. A Civil Díj különdíja ezt a 10 évnyi szoros együttműködést és példamutató gyakorlatot ismerte el.
A versenyen nemcsak a zsűri, de a közönség is a Tesco és Élelmiszerbank gyakorlatát találta legjobbnak, így a 2024-es Civil Díj közönségdíját is az élelmiszermentő program nyerte el.
A Tesco és az Élelmiszerbank ezt az eredményt nem érte volna az áruházlánc és az egyesület kollégáinak, valamint az önkéntesek elkötelezettsége és a vásárlók, valamint a közönségdíjon szavazók támogatása nélkül.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >