Circana: megszilárdult a saját márkák helyzete az európai állateledel piacon
A Circana új jelentése szerint az európai állateledel-kategória teljes értékbeli forgalmának egyharmadát (34%) a saját márkák uralják.
A Circana szerint a saját márkás állateledelek 2022-ben 18%-kal (3,6 milliárd euróval) növelték részesedésüket a 10,8 milliárd eurós kategóriában Európa hat legnagyobb piacán, azaz Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában.
A 2022-es év utolsó negyedévében ez a növekedés 25%-ra erősödött azzal, hogy a házikedvencek tulajdonosai továbbra is a saját márkákat részesítették előnyben a márkás termékekkel szemben.
A kategória értékforgalma Európában az elmúlt négy évben 5,4%-kal nőtt, és elérte a 10,8 milliárd eurót. 2022-ben a növekedés üteme csaknem megduplázódott, 12%-ra (a 2021-es 5,9%-hoz képest), amit az infláció megugrása és a kedvtelésből tartott kisállatok számában bekövetkezett robbanásszerű növekedés idézett elő – állapította meg a jelentés az európai állateledel-iparágat képviselő FEDIAF adataira hivatkozva.
Innovációvezérelt a növekedés
A kategóriában az innováció 2022-ben 39%-kal nőtt az előző évhez képest. Ennek eredményeképpen az új termékbevezetések az állateledelek esetében a saját márkás és a nagy márkák teljes eladásának 9%-át tette ki. Ugyanakkor Németországban (28%) és Hollandiában (11%) az új termékbevezetések lényegesen nagyobb arányban, 28%-kal, illetve 11%-kal járultak hozzá az eladásokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >Közös nyilatkozatban hívják fel a figyelmet a BIOEAST-tagországok a fenntartható természeti erőforrás-használathoz kapcsolódó kutatás és innováció fontosságára
A soros magyar EU-elnökség a BIOEAST kezdeményezéssel együttműködve magas szintű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >