Circana: megszilárdult a saját márkák helyzete az európai állateledel piacon

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 10. 05. 09:54

A Circana új jelentése szerint az európai állateledel-kategória teljes értékbeli forgalmának egyharmadát (34%) a saját márkák uralják.

A Circana szerint a saját márkás állateledelek 2022-ben 18%-kal (3,6 milliárd euróval) növelték részesedésüket a 10,8 milliárd eurós kategóriában Európa hat legnagyobb piacán, azaz Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában.

A 2022-es év utolsó negyedévében ez a növekedés 25%-ra erősödött azzal, hogy a házikedvencek tulajdonosai továbbra is a saját márkákat részesítették előnyben a márkás termékekkel szemben.

A kategória értékforgalma Európában az elmúlt négy évben 5,4%-kal nőtt, és elérte a 10,8 milliárd eurót. 2022-ben a növekedés üteme csaknem megduplázódott, 12%-ra (a 2021-es 5,9%-hoz képest), amit az infláció megugrása és a kedvtelésből tartott kisállatok számában bekövetkezett robbanásszerű növekedés idézett elő – állapította meg a jelentés az európai állateledel-iparágat képviselő FEDIAF adataira hivatkozva.

Innovációvezérelt a növekedés

A kategóriában az innováció 2022-ben 39%-kal nőtt az előző évhez képest. Ennek eredményeképpen az új termékbevezetések az állateledelek esetében a saját márkás és a nagy márkák teljes eladásának 9%-át tette ki. Ugyanakkor Németországban (28%) és Hollandiában (11%) az új termékbevezetések lényegesen nagyobb arányban, 28%-kal, illetve 11%-kal járultak hozzá az eladásokhoz.

ESM

Kapcsolódó cikkeink