Circana: megszilárdult a saját márkák helyzete az európai állateledel piacon
A Circana új jelentése szerint az európai állateledel-kategória teljes értékbeli forgalmának egyharmadát (34%) a saját márkák uralják.
A Circana szerint a saját márkás állateledelek 2022-ben 18%-kal (3,6 milliárd euróval) növelték részesedésüket a 10,8 milliárd eurós kategóriában Európa hat legnagyobb piacán, azaz Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában.
A 2022-es év utolsó negyedévében ez a növekedés 25%-ra erősödött azzal, hogy a házikedvencek tulajdonosai továbbra is a saját márkákat részesítették előnyben a márkás termékekkel szemben.
A kategória értékforgalma Európában az elmúlt négy évben 5,4%-kal nőtt, és elérte a 10,8 milliárd eurót. 2022-ben a növekedés üteme csaknem megduplázódott, 12%-ra (a 2021-es 5,9%-hoz képest), amit az infláció megugrása és a kedvtelésből tartott kisállatok számában bekövetkezett robbanásszerű növekedés idézett elő – állapította meg a jelentés az európai állateledel-iparágat képviselő FEDIAF adataira hivatkozva.
Innovációvezérelt a növekedés
A kategóriában az innováció 2022-ben 39%-kal nőtt az előző évhez képest. Ennek eredményeképpen az új termékbevezetések az állateledelek esetében a saját márkás és a nagy márkák teljes eladásának 9%-át tette ki. Ugyanakkor Németországban (28%) és Hollandiában (11%) az új termékbevezetések lényegesen nagyobb arányban, 28%-kal, illetve 11%-kal járultak hozzá az eladásokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
A családi vállalatok soha nem látott mértékben fektetnek hangsúlyt az innovációra
Az innováció vezető szerepet kap a családi vállalkozások életében a…
Tovább olvasom >Dr. Kozák Tamás: „A magas inflációnak hosszú az árnyéka”
A 2024-es év gazdasági folyamatai érzékenyen érintették a hazai kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Túl szigorú a digitális innovációkra vonatkozó szabályozás?
Felszólította a Német Kereskedelmi Szövetség (HDE) az új német kormányt,…
Tovább olvasom >Egyre profibban vásárolunk
Rendhagyó helyszínen, a SPAR Regnum Húsüzem és Oktatóközpontban tartotta meg…
Tovább olvasom >Az AI segítheti a svájci Lidl klímasemlegességi törekvését
A Lidl mesterséges intelligenciával támogatott eszközt tesztel Svájcban, amely lehetővé…
Tovább olvasom >