Circana: megszilárdult a saját márkák helyzete az európai állateledel piacon
A Circana új jelentése szerint az európai állateledel-kategória teljes értékbeli forgalmának egyharmadát (34%) a saját márkák uralják.
A Circana szerint a saját márkás állateledelek 2022-ben 18%-kal (3,6 milliárd euróval) növelték részesedésüket a 10,8 milliárd eurós kategóriában Európa hat legnagyobb piacán, azaz Franciaországban, Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és Hollandiában.
A 2022-es év utolsó negyedévében ez a növekedés 25%-ra erősödött azzal, hogy a házikedvencek tulajdonosai továbbra is a saját márkákat részesítették előnyben a márkás termékekkel szemben.
A kategória értékforgalma Európában az elmúlt négy évben 5,4%-kal nőtt, és elérte a 10,8 milliárd eurót. 2022-ben a növekedés üteme csaknem megduplázódott, 12%-ra (a 2021-es 5,9%-hoz képest), amit az infláció megugrása és a kedvtelésből tartott kisállatok számában bekövetkezett robbanásszerű növekedés idézett elő – állapította meg a jelentés az európai állateledel-iparágat képviselő FEDIAF adataira hivatkozva.
Innovációvezérelt a növekedés
A kategóriában az innováció 2022-ben 39%-kal nőtt az előző évhez képest. Ennek eredményeképpen az új termékbevezetések az állateledelek esetében a saját márkás és a nagy márkák teljes eladásának 9%-át tette ki. Ugyanakkor Németországban (28%) és Hollandiában (11%) az új termékbevezetések lényegesen nagyobb arányban, 28%-kal, illetve 11%-kal járultak hozzá az eladásokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Új energiaszeletet vezet be a Mondelēz az USA-ban
A Mondelēz International BelVita Energy Snack Bites néven új terméket…
Tovább olvasom >Hankó Balázs: rekordszámú nevezés érkezett a 34. Országos Tudományos és Innovációs Olimpiára
Rekordszámú nevezés érkezett a középiskolai tudományos és innovációs tevékenységet fejlesztő…
Tovább olvasom >Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Év promóciója 2025 verseny, felhívás és nevezés
A Trade magazin ismét versenyt hirdet az FMCG-szektor szereplői között…
Tovább olvasom >Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >Nem nyitott üzletet Nyíregyházán a Mere, törölték a nyilvántartásból
Bár korábban bejelentették, hogy a spártai spórolásáról ismert orosz diszkontlánc,…
Tovább olvasom >