Circana: három szűkös év után 2024-ben szerényen növekedhet a mennyiségi élelmiszer-értékesítés
Az NPD Group és az IRI Worldwide összeolvadását követően létrejött Circana™ által közzétett 2024-es élelmiszer- és italpiaci kilátásokból kiderül, hogy a mennyiségi élelmiszer- és italértékesítés három egymást követő évben tapasztalt csökkenése után jövőre szerény növekedés várható, mivel a 2023-as évet megnehezítő tényezők kedvezőtlensége várhatóan enyhül.
Az infláció jövőre várhatóan jelentősen mérséklődik, a megnövekedett mobilitás élelmiszer-kiskereskedelmre gyakorolt hatása pedig valószínűleg csökken. Emellett a kutatás azt mutatja, hogy 2024 folyamán több tényező – többek között a javuló makrogazdasági környezet és a promóciókba való invesztálás fokozódása – is befolyással lesz az élelmiszer- és italágazat növekedésére.
A Circana kutatásai azt mutatják, hogy egyes területek várhatóan az élen járnak majd a volumen-növekedésben. Az előrejelzés szerint az ital- és csemegeáru 2024-ben továbbra is felülmúlja majd a teljes élelmiszer- és italértékesítést. Az egyik tényező, amely az italok növekedését valószínűleg hajtja, az egészségtudatos fogyasztók számának bővülése, akik étrendjükbe több fehérje- és energiaforrást kívánnak beilleszteni. Az italeladások növekedését az is táplálhatja, hogy a szektor másoknál több, a fogyasztók számára izgalmasan hangzó innovációt hajtott végre, ami végső soron ösztönözte a kategória termékeivel való mélyebb megismerkedést.
A csemegepultok kínálta kényelmi lehetőségek valószínűleg tovább növelik majd a kategória eladásait, ugyanis a fogyasztók a változatos igényeket kielégítő étkezési lehetőségeket helyezik előtérbe. A fogyasztói preferenciák változása minden bizonnyal nyomást gyakorolnak majd az üzletek más részlegein a mennyiségi értékesítés növekedésére.
A 2024-es siker érdekében a kutatók szerint érdemes az üzletek szélső polcain optimalizálni az azonnal fogyasztható kínálatot az on-the-go vásárlók számára csakúgy, mint ahogy érdemes a fagyasztottáru-választékot a fogyasztói igények fényében újraértékelni mind az üzletben, mind online. A fogyasztók valószínűleg olyan megoldásokat keresnek majd az üzletek központi részlegein, amelyek kényelmet, minőséget és kedvező ár-érték arányt biztosítanak.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban 1,7 százalékra gyorsult az infláció júniusban
Olaszországban az elemzők által várttal összhangban 1,7 százalékkal nőttek a…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >