Circana: három szűkös év után 2024-ben szerényen növekedhet a mennyiségi élelmiszer-értékesítés
Az NPD Group és az IRI Worldwide összeolvadását követően létrejött Circana™ által közzétett 2024-es élelmiszer- és italpiaci kilátásokból kiderül, hogy a mennyiségi élelmiszer- és italértékesítés három egymást követő évben tapasztalt csökkenése után jövőre szerény növekedés várható, mivel a 2023-as évet megnehezítő tényezők kedvezőtlensége várhatóan enyhül.
Az infláció jövőre várhatóan jelentősen mérséklődik, a megnövekedett mobilitás élelmiszer-kiskereskedelmre gyakorolt hatása pedig valószínűleg csökken. Emellett a kutatás azt mutatja, hogy 2024 folyamán több tényező – többek között a javuló makrogazdasági környezet és a promóciókba való invesztálás fokozódása – is befolyással lesz az élelmiszer- és italágazat növekedésére.
A Circana kutatásai azt mutatják, hogy egyes területek várhatóan az élen járnak majd a volumen-növekedésben. Az előrejelzés szerint az ital- és csemegeáru 2024-ben továbbra is felülmúlja majd a teljes élelmiszer- és italértékesítést. Az egyik tényező, amely az italok növekedését valószínűleg hajtja, az egészségtudatos fogyasztók számának bővülése, akik étrendjükbe több fehérje- és energiaforrást kívánnak beilleszteni. Az italeladások növekedését az is táplálhatja, hogy a szektor másoknál több, a fogyasztók számára izgalmasan hangzó innovációt hajtott végre, ami végső soron ösztönözte a kategória termékeivel való mélyebb megismerkedést.
A csemegepultok kínálta kényelmi lehetőségek valószínűleg tovább növelik majd a kategória eladásait, ugyanis a fogyasztók a változatos igényeket kielégítő étkezési lehetőségeket helyezik előtérbe. A fogyasztói preferenciák változása minden bizonnyal nyomást gyakorolnak majd az üzletek más részlegein a mennyiségi értékesítés növekedésére.
A 2024-es siker érdekében a kutatók szerint érdemes az üzletek szélső polcain optimalizálni az azonnal fogyasztható kínálatot az on-the-go vásárlók számára csakúgy, mint ahogy érdemes a fagyasztottáru-választékot a fogyasztói igények fényében újraértékelni mind az üzletben, mind online. A fogyasztók valószínűleg olyan megoldásokat keresnek majd az üzletek központi részlegein, amelyek kényelmet, minőséget és kedvező ár-érték arányt biztosítanak.
Kapcsolódó cikkeink
Árstopok és gazdasági intézkedések Közép-Európában: egyre több ország védekezik az infláció ellen
Miközben Magyarországon ismét napirendre került az árstopok bevezetése, Lengyelországban az…
Tovább olvasom >Működne Magyarországon a boltok elleni bojkott?
Az elmúlt napokban egyre nagyobb figyelmet kapott az a közösségi…
Tovább olvasom >Januárban kissé gyorsult az infláció az euróövezetben
Januárban a várt stagnálás helyett gyorsult az infláció, hat hónapja…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >