Circana: három szűkös év után 2024-ben szerényen növekedhet a mennyiségi élelmiszer-értékesítés
Az NPD Group és az IRI Worldwide összeolvadását követően létrejött Circana™ által közzétett 2024-es élelmiszer- és italpiaci kilátásokból kiderül, hogy a mennyiségi élelmiszer- és italértékesítés három egymást követő évben tapasztalt csökkenése után jövőre szerény növekedés várható, mivel a 2023-as évet megnehezítő tényezők kedvezőtlensége várhatóan enyhül.
Az infláció jövőre várhatóan jelentősen mérséklődik, a megnövekedett mobilitás élelmiszer-kiskereskedelmre gyakorolt hatása pedig valószínűleg csökken. Emellett a kutatás azt mutatja, hogy 2024 folyamán több tényező – többek között a javuló makrogazdasági környezet és a promóciókba való invesztálás fokozódása – is befolyással lesz az élelmiszer- és italágazat növekedésére.
A Circana kutatásai azt mutatják, hogy egyes területek várhatóan az élen járnak majd a volumen-növekedésben. Az előrejelzés szerint az ital- és csemegeáru 2024-ben továbbra is felülmúlja majd a teljes élelmiszer- és italértékesítést. Az egyik tényező, amely az italok növekedését valószínűleg hajtja, az egészségtudatos fogyasztók számának bővülése, akik étrendjükbe több fehérje- és energiaforrást kívánnak beilleszteni. Az italeladások növekedését az is táplálhatja, hogy a szektor másoknál több, a fogyasztók számára izgalmasan hangzó innovációt hajtott végre, ami végső soron ösztönözte a kategória termékeivel való mélyebb megismerkedést.
A csemegepultok kínálta kényelmi lehetőségek valószínűleg tovább növelik majd a kategória eladásait, ugyanis a fogyasztók a változatos igényeket kielégítő étkezési lehetőségeket helyezik előtérbe. A fogyasztói preferenciák változása minden bizonnyal nyomást gyakorolnak majd az üzletek más részlegein a mennyiségi értékesítés növekedésére.
A 2024-es siker érdekében a kutatók szerint érdemes az üzletek szélső polcain optimalizálni az azonnal fogyasztható kínálatot az on-the-go vásárlók számára csakúgy, mint ahogy érdemes a fagyasztottáru-választékot a fogyasztói igények fényében újraértékelni mind az üzletben, mind online. A fogyasztók valószínűleg olyan megoldásokat keresnek majd az üzletek központi részlegein, amelyek kényelmet, minőséget és kedvező ár-érték arányt biztosítanak.
Kapcsolódó cikkeink
K&H Elemzői kommentár: A vártnál rosszabbul alakult az infláció
Bár a piac arra számított, hogy júliusban a 4 százalék…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >