Circana: három szűkös év után 2024-ben szerényen növekedhet a mennyiségi élelmiszer-értékesítés
Az NPD Group és az IRI Worldwide összeolvadását követően létrejött Circana™ által közzétett 2024-es élelmiszer- és italpiaci kilátásokból kiderül, hogy a mennyiségi élelmiszer- és italértékesítés három egymást követő évben tapasztalt csökkenése után jövőre szerény növekedés várható, mivel a 2023-as évet megnehezítő tényezők kedvezőtlensége várhatóan enyhül.
Az infláció jövőre várhatóan jelentősen mérséklődik, a megnövekedett mobilitás élelmiszer-kiskereskedelmre gyakorolt hatása pedig valószínűleg csökken. Emellett a kutatás azt mutatja, hogy 2024 folyamán több tényező – többek között a javuló makrogazdasági környezet és a promóciókba való invesztálás fokozódása – is befolyással lesz az élelmiszer- és italágazat növekedésére.
A Circana kutatásai azt mutatják, hogy egyes területek várhatóan az élen járnak majd a volumen-növekedésben. Az előrejelzés szerint az ital- és csemegeáru 2024-ben továbbra is felülmúlja majd a teljes élelmiszer- és italértékesítést. Az egyik tényező, amely az italok növekedését valószínűleg hajtja, az egészségtudatos fogyasztók számának bővülése, akik étrendjükbe több fehérje- és energiaforrást kívánnak beilleszteni. Az italeladások növekedését az is táplálhatja, hogy a szektor másoknál több, a fogyasztók számára izgalmasan hangzó innovációt hajtott végre, ami végső soron ösztönözte a kategória termékeivel való mélyebb megismerkedést.
A csemegepultok kínálta kényelmi lehetőségek valószínűleg tovább növelik majd a kategória eladásait, ugyanis a fogyasztók a változatos igényeket kielégítő étkezési lehetőségeket helyezik előtérbe. A fogyasztói preferenciák változása minden bizonnyal nyomást gyakorolnak majd az üzletek más részlegein a mennyiségi értékesítés növekedésére.
A 2024-es siker érdekében a kutatók szerint érdemes az üzletek szélső polcain optimalizálni az azonnal fogyasztható kínálatot az on-the-go vásárlók számára csakúgy, mint ahogy érdemes a fagyasztottáru-választékot a fogyasztói igények fényében újraértékelni mind az üzletben, mind online. A fogyasztók valószínűleg olyan megoldásokat keresnek majd az üzletek központi részlegein, amelyek kényelmet, minőséget és kedvező ár-érték arányt biztosítanak.
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Folytatódhat jövőre a hitelezés fellendülése?
Akár még a 2021-es rekordévet is túlszárnyalhatja idén a lakossági…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >