Circana: három szűkös év után 2024-ben szerényen növekedhet a mennyiségi élelmiszer-értékesítés
Az NPD Group és az IRI Worldwide összeolvadását követően létrejött Circana™ által közzétett 2024-es élelmiszer- és italpiaci kilátásokból kiderül, hogy a mennyiségi élelmiszer- és italértékesítés három egymást követő évben tapasztalt csökkenése után jövőre szerény növekedés várható, mivel a 2023-as évet megnehezítő tényezők kedvezőtlensége várhatóan enyhül.
Az infláció jövőre várhatóan jelentősen mérséklődik, a megnövekedett mobilitás élelmiszer-kiskereskedelmre gyakorolt hatása pedig valószínűleg csökken. Emellett a kutatás azt mutatja, hogy 2024 folyamán több tényező – többek között a javuló makrogazdasági környezet és a promóciókba való invesztálás fokozódása – is befolyással lesz az élelmiszer- és italágazat növekedésére.
A Circana kutatásai azt mutatják, hogy egyes területek várhatóan az élen járnak majd a volumen-növekedésben. Az előrejelzés szerint az ital- és csemegeáru 2024-ben továbbra is felülmúlja majd a teljes élelmiszer- és italértékesítést. Az egyik tényező, amely az italok növekedését valószínűleg hajtja, az egészségtudatos fogyasztók számának bővülése, akik étrendjükbe több fehérje- és energiaforrást kívánnak beilleszteni. Az italeladások növekedését az is táplálhatja, hogy a szektor másoknál több, a fogyasztók számára izgalmasan hangzó innovációt hajtott végre, ami végső soron ösztönözte a kategória termékeivel való mélyebb megismerkedést.
A csemegepultok kínálta kényelmi lehetőségek valószínűleg tovább növelik majd a kategória eladásait, ugyanis a fogyasztók a változatos igényeket kielégítő étkezési lehetőségeket helyezik előtérbe. A fogyasztói preferenciák változása minden bizonnyal nyomást gyakorolnak majd az üzletek más részlegein a mennyiségi értékesítés növekedésére.
A 2024-es siker érdekében a kutatók szerint érdemes az üzletek szélső polcain optimalizálni az azonnal fogyasztható kínálatot az on-the-go vásárlók számára csakúgy, mint ahogy érdemes a fagyasztottáru-választékot a fogyasztói igények fényében újraértékelni mind az üzletben, mind online. A fogyasztók valószínűleg olyan megoldásokat keresnek majd az üzletek központi részlegein, amelyek kényelmet, minőséget és kedvező ár-érték arányt biztosítanak.
Kapcsolódó cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: továbbra is alacsony szinten az infláció
Az infláció az előzetes kormányzati jelzéseknek megfelelően kedvező, alacsony szinten…
Tovább olvasom >Mérsékelten nőtt az infláció októberben Csehországban
Szeptemberről októberre 0,3 százalékkal nőtt az infláció Csehországban, amely éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >