CIES: üzleti célok és felelősség

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 03. 28. 08:00

Egyetértenek gyártók és kereskedők: aki az élelmiszerszektorban tölt be vezető pozíciót, az túllát szűken vett üzleti céljain. Ezt az eredményt hozta az élelmiszer-ágazat nemzetközi szervezete, a „CIES – The Food Business Forum” szokásos évi felmérése.Megkérdezték 52 országban 400-nál több vállalat vezetőjét arról, hogy 2008-ban mit tart három legfontosabb feladatának. A „Top of Mind 2008” címmel kiadott összegzést Anne Malbrancq, a CIES kommunikációs vezetője március elején juttatta el szerkesztőségünknek.
Vállalata társadalmi felelősségét említette majdnem minden második megkérdezett. Így ez a feladat az előző évi ötödik hely után listavezetővé vált.
Szintén nagyot lépett előre, a nyolcadikról a második helyre az élelmiszer-biztonság, hangsúlyozza Richard Lewis, a CIES elemzője. A téma közbeszéd tárgya lett az egész világon az elmúlt tizenkét hónap során. A tavaly leglényegesebbnek tartott kihívás, „a fogyasztók egészségesebb étkezése érdekében teendő erőfeszítések” most a harmadik helyre került.
A legnagyobb ugrást „a nehezedő gazdasági körülmények között fenntartani a fogyasztók keresletét” témakör tette, a tizenegyedik helyről a negyedikre.
Figyelemre méltó, hogy mind a megkérdezett kereskedők, mind a gyártók sorrendben a fenti négy feladatot tartják leglényegesebbnek 2008-ban.
További, összesített sorrend: kereskedők és gyártók együttműködésének javítása, hatékonyabb gazdálkodás a humán erőforrással, a technológia és az ellátási lánc fejlesztése, a kereskedelmi vállalatok márkaértékének növelése, a verseny erősödése és a nemzetközi terjeszkedés.
B. E.

Kapcsolódó cikkeink